Mai multe grupuri de clienţi nemulţumiţi ai Volksbank, BCR, Raiffeisen, Bancpost, Alpha Bank şi RBS au depus, ieri, câte o scrisoare la sediile PDL, PC, PSD şi PNL, prin care au solicitat ajutor politic, în urma diferenţelor între declaraţiile şi acţiunile concrete ale acestor partide ce au apărut pe fondul ordonanţei privind creditele populaţiei.
Grupuri de clienţi au mai trimis şi luna trecută către Camera Deputaţilor şi Senat o scrisoare prin care cereau parlamentarilor să voteze în favoarea adoptării legii de aprobare a OUG 50/2010 în forma propusă de Guvern, astfel încât interesul consumatorilor să fie mai presus decât interesele financiare ale unor companii.
"Facem apel să puneţi interesele consumatorilor mai presus de interesele grupurilor financiar-bancare care şi-au intensificat eforturile de lobby deoarece nu vor să recunoască practicile abuzive de până acum şi, ca noi toţi, să îşi asume că, în timp de recesiune, toată societatea este afectată. Vă rugăm să votaţi prevederile OUG 50/2010 în forma propusă de Guvern şi apăraţi-ne drepturile!", este apelul clienţilor către politicieni.
Conflictul dintre clienţi şi bancheri a început în iulie, când Guvernul a aprobat Ordonanţa de Urgenţă 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune în legislaţia actuală conform Directivei Europene 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipată la creditele cu dobândă variabilă şi calcularea dobânzii în funcţie de un indice de referinţă transparent, la care se adaugă o marjă fixă, ce nu poate fi modificată faţă de contractul iniţial. Senatul a aprobat la începutul lunii septembrie legea de adoptare a OUG 50/2010.