• Magazinele "Kaufhof" ar putea fi vândute
"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, raportează o creştere de 12% a profitului său în ultimul trimestru al anului trecut, datorită reamenajării supermarketurilor "Real", care au atras mai mulţi clienţi. Profitul net al companiei a crescut la 791 milioane de euro (1,3 miliarde de dolari) ori 2,42 euro/acţiune, de la 709 milioane de euro sau 2,17 euro/acţiune în ultimul trimestru din 2006.
Analiştii aşteptau numai 727 milioane de euro.
Conducerea societăţii germane are planuri mari pentru "Real", urmărind astfel ca, în termen de doi ani, unităţile cu acest brand să-şi diminueze cheltuielile, să-şi sporească activităţile de marketing şi să se extindă rapid în estul Europei. Totodată, circa 40 de centre comerciale din Germania, care au rezultate foarte slabe, pierzând până la 50 de millioane de euro anual, ar putea fi vândute.
Directorul executiv al "Metro", Eckhard Cordes, care şi-a preluat funcţia în luna octombrie 2007, estimează o slăbire a vânzărilor companiei anul acesta, drept pentru care ar putea fi înstrăinate magazinele "Kaufhof". Potrivit spuselor lui Cordes, conducerea companiei "va examina opţiunile" privind viitorul "Kaufhof". Analiştii sunt de părere că magazinele "Kaufhof", dacă nu vor fi vândute, îşi vor uni operaţiunile cu cele ale "Karstadt", divizie aparţinând rivalului local "Arcandor" AG.
În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor "Metro", oficialii companiei estimează o creştere de peste 6% în 2008, după ce, în 2007, a fost consemnată o expansiune de 8,5%. Situaţia are drept cauză creşterea inflaţiei în Europa, care afectează cheltuielile de consum. Anul trecut, vânzările "Metro" au însumat 19,5 miliarde de euro. În afara Germaniei, creşterea a fost de 14%, iar pe plan intern - de numai 6,1%.