REALIZĂRI SUB OBIECTIVELE INIŢIALE "Murfatlar": cifră de afaceri de 140 milioane lei, în 2012

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 29 aprilie 2013

"Murfatlar": cifră de afaceri de 140 milioane lei, în 2012

Laura Muşat: "...motivul - schimbarea strategiei de business într-un mod mai drastic decât era stabilit iniţial"

Producătorul de vinuri "Murfatlar", care a intrat în insolvenţă în urmă cu circa un an, se află în faza soluţionării contestaţiilor formulate cu privire la creanţele şi drepturile de preferinţă trecute de adminis-tratorul judiciar în tabelul preliminar de creanţe.

Procedura de insolvenţă a companiei se află încă în perioada de observaţie, cuprinsă între momentul declanşării sale şi confirmarea unui plan de reorganizare, după cum ne-a spus Laura Muşat, PR Manager "Murfatlar" România.

Potrivit domniei sale, anul trecut, societatea a avut o cifră de afaceri de aproximativ 140 de milioane de lei.

Laura Muşat ne-a spus: "Realizările sunt sub obiectivele iniţiale. În decursul anului trecut, ca urmare a schimbărilor din piaţă, am luat decizia să ne schimbăm strategia de business într-un mod mai drastic decât stabilisem iniţial, proiectul principal al anului 2012 devenind < M1.Crama Atelier >. Iunie 2012 a repezentat momentul lansării primelor colecţii şi vinuri din < M1.Crama Atelier >. Toate vinurile din < M1.Crama Atelier > poartă semnătura oenologului consultant al cramei Răzvan Macici, care locuieşte în Africa de Sud şi este cel mai în vogă vinificator român".

În octombrie 2012 a avut loc cea de-a doua lansare, completând portofolilul cramei, compus din colecţiile "Sable Noble", "Amprenta", "Arezan", "Leat 6500.The Origin" şi "Fatum".

Laura Muşat ne-a explicat: "Decizia de investiţie în segmentul de vinuri premium şi superpremium a fost dublată de ieşirea deliberată a < Murfatlar > din segmentul de piaţă economic, prin renunţarea la producţia şi vânzarea brandurilor din acel segment. Anul trecut, am trecut de la vinurile de masă la vinurile mainstream şi premium - vinuri DOC, cu o valoare adăugată mai mare, în care am investit începând de la producţie până la marketing. Astfel, ne-am asumat ratarea obiectivului de cifră de afaceri stabilit iniţial, însă am început să construim o nouă structură a brandului < Murfa-tlar >".

"Murfatlar" şi-a propus menţinerea cifrei de faceri la nivelul de anul trecut

Campania de rebranding "Zestrea Murfatlar"", începută în 2011, a continuat şi anul trecut, vinurile din gama "Zestrea" fiind cele tradiţionale.

"Diversitatea amplasării plantaţiilor viticole şi influenţa favorabilă a Mării Negre oferă podgoriei < Murfatlar > un microclimat favorabil realizării unei largi varietăţi de vinuri. De aceea, în portofoliul < Murfatlar > găsim vinuri roşii, albe şi roze, dulci, demi-dulci, demi-seci, seci şi licoroase, acoperind, astfel, toate segmentele de consumatori", ne-a mai spus Laura Muşat.

Anul 2012 a fost unul bun pentru reţeaua de magazine "Crama Murfatlar", principalul obiectiv fiind acela de stabilizare şi consolidare a locaţiilor, susţine Laura Muşat, precizând: "Rezultatele au fost îmbucurătoare mai ales datorită faptului că am reuşit să menţinem aceeaşi cifră de afaceri în condiţii economice mai dificile şi în condiţiile unor promoţii mult reduse faţă de anul anterior (anul de lansare, când investiţiile realizate, printre altele, pentru creşterea notorietăţii locaţiilor au fost mult mai mari)". Numărul de magazine din cadrul reţelei "Crama Murfatlar" a rămas relativ constant. Au fost închise puţine magazine, în fiecare lună fiind deschise, în medie, două unităţi de vânzare.

Pentru anul în curs, principalul obiectiv al "Murfatlar" este continuarea dezvoltării "Cramei Atelier" şi a creşterii în segmentul de vinuri premium şi superpremium. Compania şi-a propus menţinerea cifrei de faceri la nivelul de anul trecut.

Potrivit domniei sale, în piaţă se observă "o tendinţă clară a orientării consumatorilor către zona de natural, de preocupare faţă de sănătate, iar vinul le satisface această nevoie". Vinul roze câştigă din ce în ce mai mult teren şi acest lucru se observă mai ales în zona premium.

15% din producţia "Murfatlar" merge la export

Aproximativ 15% din producţia "Murfatlar" merge la export, ceea ce înseamnă că circa 10% din cifra de afaceri provine din comercializarea vinului pe alte pieţe. "Dorim să creştem în ritm accelerat exporturile, prin focusarea pe pieţele existente (cu un plus pentru China si Rusia), precum şi prin identificarea de noi pieţe de desfacere, cum ar fi ţările din Europa Centrală", a menţionat reprezentantul "Murfatlar".

Compania urmează o strategie pe piaţa externă care include un mix de mijloace de promovare.

"Participarea la târguri şi expoziţii de profil este foarte importantă ca să ne facem cunoscuţi sau să ne întărim poziţia pe pieţele unde deja suntem prezenţi", susţine Laura Muşat, subliniind că foarte importantă este şi promovarea prin intermediul evenimentelor organizate sau în colaborare cu ambasadele, consulatele şi Camera de Comerţ.

Laura Muşat ne-a spus: "Cu partenerii externi, inclusiv lanţurile de magazine, dezvoltăm în permanenţă acţiuni promoţionale. SUA şi Israel rămân pieţe principale, tradiţionale. Mai nou, avem vânzări foarte bune în Italia, Spania, Anglia, datorită comunităţilor de români din aceste ţări".

Vinurile "Murfatlar" sunt prezente în reţele din Spania şi Polonia, China şi Rusia fiind, de asemenea, pieţe foarte importante de export pentru companie. Obiectivul societăţii este ca, în câţiva ani, să aibă o cotă de circa 30-40% la export, în raport cu cifra de afaceri.

"Murfatlar" România exportă vinurile sub etichetă proprie. Vinurile comercializate de societate în alte ţări sunt din cele seci ("3Hectare", "Ferma Nouă", "Sec de "Murfatlar"), dar şi game demi-seci ("Conu Alecu"), demi-dulci ("Zestrea Murfatlar") pentru care se remarcă un interes în creştere, şi toată gama de vinuri dulci "Rai de Murfatlar", vinurile licoroase ("Lacrima lui Ovidiu", alb şi roşu) ocupând şi ele un loc important la export.

"Murfatlar" România adminis-trează, în prezent, peste 3.000 de hectare de vie, situate în sud-estul ţării, între Dunăre şi Marea Neagră, în centrul Podişului Dobrogei. Compania a început un amplu proiect de reîntinerire a viţei de vie, fiind vizate cu preponderenţă soiurile roşii - "Fetească Neagră", "Pinot Noir" şi "Merlot".

În vederea realizării acestui obiectiv, "Murfatlar" continuă accesarea programului de reconversie.

Pentru anul în curs, principalul obiectiv al "Murfatlar" este continuarea dezvoltării "Cramei Atelier" şi a creşterii în segmentul de vinuri premium şi superpremium.

"Murfatlar" România adminis-trează, în prezent, peste 3.000 de hectare de vie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb