Agenţiile de turism prezente la târgul de profil care se desfăşoară în perioada 18-21 martie la Palatul Parlamentului acordă reduceri la preţul pachetelor turistice cu 10% mai mari decât cele anunţate cu o lună înainte de începerea expoziţiei, astfel încât discount-urile ajung la 20-40%.
"Dacă un turist cumpără un pachet pentru o destinaţie internă de la târg, va beneficia atât de reducerea făcută prin programul înscrieri timpurii, unde turistul trebuie să cumpere biletul înainte de 31 martie, cât şi de reducerile făcute de agenţii la târg. Astfel, preţul unui bilet pentru o destinaţie internă poate fi achiziţionat cu o reducere de până la 40%", a declarat agenţiei MEDIAFAX Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Ea a adăugat că programul de înscrieri timpurii şi tarifele reduse faţă de anul trecut au făcut ca agenţiile să înregistreze, în lunile ianuarie şi februarie, creşteri ale vânzărilor comparativ cu perioada similară a anului trecut. "Pentru destinaţiile externe, deşi reducerile iniţiale erau de 10%, în această perioadă preţurile au ajuns să scadă şi cu 20%", a afirmat Iulian Andrei, directorul agenţiei Blue Line din Bucureşti.
El spune că agenţiile au renegociat contractele cu hotelierii din străinătate, astfel încât în multe destinaţii din Turcia pachetele sunt mai ieftine cu 20% faţă de anul trecut, iar în Bulgaria cu 15%.
De asemenea, şi pachetele din ţări precum Egipt sau Tunisia se vând cu reducere. "Şi ofertele speciale sunt mai tentante. Dacă anul trecut existau, în străinătate, pachete de şapte nopţi, din care turistul plătea şase, acum au apărut oferte de genul stai şapte nopţi şi plăteşti cinci", a adăugat Andrei.
Potrivit lui Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, printre destinaţiile externe unde preţurile au scăzut mai mult se numără Antalya (- 35% faţă de anul trecut), Mallorca (20%), Creta (15%) şi Rhodos (10%).