Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a rezolvat diferenţele de opinie cu guvernul francez referitoare la oferta de fuziune cu Renault, au declarat trei surse apropiate situaţiei, în timp ce board-ul producătorului auto francez a anunţat că decizia privind planul de 35 de miliarde de dolari va fi luată astăzi după-amiază, transmite Reuters.
Board-ul Renault urma iniţial să discute marţi planul de fuziune propus săptămâna trecută de grupul italo-american Fiat Chrysler, scrie News.ro.
"Board-ul directorilor a decis să continue să studieze cu interes oportunitatea unei astfel de combinaţii şi să extindă discuţiile pe acest subiect", potrivit unui comunicat publicat de board-ul Renault după trei ore de discuţii avute marţi.
Compromisul referitor la influenţa guvernului francez în grupul care ar fi format prin fuziunea FCA cu Renault ar putea deschide calea pentru ca directorii Renault să aprobe un acord cadru şi să înceapă lungul proces al fuziunii, dacă nu vor apărea alte obiecţii în timpul şedinţei board-ului grupului francez.
Guvernul francez, care este cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%, a cerut un loc garantat în noul board şi drept de veto în numirea viitorilor directori generali, conform News.ro.
După discuţii avute cu John Elkann, preşedintele Fiat Chrysler, oficialii au aprobat un compromis care acordă guvernului rancez unul din cele patru locuri din board alocate Renault, care vor fi echilibrate de patru locuri ale reprezentanţilor FCA, au spus sursele.
Renault va ceda la rândul său guvernului francez unul din cele două locuri ale sale în comitetul de numire a directorului general, format din patru membri.
În condiţiile în care preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, ar deveni primul director operaţional al FCA-Renault, iar Elkann preşedinte, deciziile ar conferi Franţei influenţă în numirea succesorului acestuia.
Renault, FCA şi guvernul francez au refuzat să comenteze.
Propunerea prevedea iniţial ca ambii producători auto să fie preluaţi de un holding olandez deţinut de în proporţii de câte 50% de actualii acţionari ai FCA şi Renault, după plata unu dividend special de 2,5 miliarde de euro către acţionarii FCA.
Răspunzând criticilor din partea unor analişti şi a industriei franceze că acordul subevaluează Renault şi participaţia de 43,4% din Nissan, Parisul a cerut termeni mai buni, informează News.ro.
În timpul weekend-ului FCA a discutat concesii care includ acordarea unui dividend acţionarilor Renault, garanţii mai mari pentru locurile de muncă franceze şi stabilirea la Paris a unui sediu regional pentru noul grup.
Acţiunile FCA şi Renault au crescut marţi cu până la 4,5%, respectiv 5,2% în urma informaţiilor referitoare la compromis.
Ministrul francez de Finanţe Bruno Le Maire a subliniat că acordul dintre FCA şi Renault trebuie să menţină alianţa actuală a Renault cu Nissan, deja tensionată de arestarea fostului preşedinte Carlos Ghosn, care urmează să fie judecat în japonia pentru delicte financiare.
Cei doi reprezentanţi ai Nissan în board-ul Renault s-ar putea abţine de la vot. Preşedintele Nissan, Hiroto Saikawa, a avertizat că fuziunea propusă ar duce la "o reanalizare fundamentală a relaţiei cu Renault, conform News.ro.
Realizarea unor economii anuale de 5 miliarde de euro prin fuziunea FCA cu Renault ar depinde parţial de accesul la tehnologia Nissan.
O decizie a board-ului Renault de aprobare a propunerii de fuziunii, în funcţie de acordul autorităţilor de reglementare şi alte condiţii, ar declanşa un proces care ar dura până în 2020.
FCA şi Renault ar avea ca obiectiv supunerea propunerii votului acţionarilor în primul trimestru, a spus una din surse.