Guvernul a adoptat, ieri, o ordonanţă de urgenţă privind operaţionalizarea Registrului electoral, modificarea Legii nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, precum şi unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Parlamentul European din anul 2014. Actul normativ stabileşte că listele electorale permanente se întocmesc şi se tipăresc de către primari, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral, informează Agerpres.
Potrivit textului ordonanţei, Regis|rul electoral este definit ba un "sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare".
Autoritatea Electorală Permanentă asigură administrarea şi suportul tehnic necesar funcţionarii Registrului electoral, coordonarea şi îndrumarea metodologică a persoanelor autorizate să opereze în Registrul electoral, precum şi controlul respectării dispoziţiilor legale incidente în domeniu. Autoritatea Electorală Permanentă administrează şi Registrul secţiilor de votare din ţară, care reprezintă o bază de date centralizată privind delimitarea, numerotarea, sediile şi dotarea secţiilor de votare. Registrul secţiilor de votare este public.
Delimitarea secţiilor de votare din ţară şi stabilirea sediilor acestora se actualizează anual, până cel mai târziu la data de 1 martie, de către primari, prin dispoziţie, fără ca acestea să poată depăşi limitele teritoriale ale colegiilor uninominale pentru alegerea Camerei Deputaţilor.
Potrivit unui comunicat de presă emis de Autoritatea Electorală Permanentă, Registrul electoral va fi utilizat la toate tipurile de procese electorale, şi nu doar la alegerile parlamentare, cum se prevedea până acum.