Directorul general al Renault consideră că regulile de emisii Euro 7 propuse de Uniunea Europeană vor distrage atenţia industriei auto de la calea către electrificare şi a mulţumit guvernului italian pentru că se opune acestora, transmite Reuters.
Ţările şi parlamentarii UE urmează să negocieze în acest an noua propunere de legislaţie "Euro 7", care înăspreşte limitele de emisii ale vehiculelor pentru poluanţi, inclusiv oxizi de azot şi monoxid de carbon, şi este concepută pentru a se aplica maşinilor şi furgonetelor din iulie 2025 şi autobuzelor şi camioanelor doi ani mai târziu.
În acelaşi timp, Comisia Europeană a stabilit un termen limită pentru 2035 pentru eliminarea treptată a producţiei de maşini pe bază de combustibili fosili, deşi a introdus recent o scutire pentru acele vehicule care funcţionează cu combustibili electronici.
"Vor să introducă un nou regulament care ne-ar distrage atenţia de la misiunea noastră de a transforma industria", a spus Luca De Meo, un cetăţean italian care este şi preşedinte al grupului european de lobby auto ACEA, vorbind de la distanţă la un eveniment din Trento, Italia, la sfârşitul săptămânii trecute.
"Acest lucru ar necesita să punem mulţi bani pentru lucruri care nu au viitor, aşa că aş vrea ca Uniunea Europeană să-şi poată revizui intenţiile" de a aproba regulamentul Euro 7 în modul propus în prezent.
De Meo a spus că în lupta sa împotriva reglementării Euro 7, ACEA este aliniată cu guvernul italian.
"Italia a luat o poziţie foarte clară în acest sens şi îi mulţumim pentru sprijinul acordat", a spus el.
La începutul acestei luni, ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, a declarat că Italia şi aliaţii din UE "au cifrele" pentru a bloca regulamentul Euro 7.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 10:20)
UE ar trebui sa se ocupe de emisiile toxice emanate de minele
de carbune/lignit redeschise cu centralele aferente in Germania si Polonia si
de tancherele "bombe ecologice" cu care se aduce gaz lichefiat din USA
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 14:18)
Toate la timpul lor. Deocamdata scapam de sub jugul Rusiei.
Gazprom a avut pierderi in al 2-lea semestru din 2022, profitul scazand cu 40% in 2022.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Mihnea în data de 29.05.2023, 10:35)
Ce rost mai are Euro7, din moment ce masinile cu combustie interna vor fi oricum interzise din 2035 ..?!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 11:42)
Pai nu intelegi ca Euro 7 s-ar aplica din 2025? Pana in 2035 sunt inca 10 ani.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 16:13)
Oricum masinile personale in UE vor deveni un lux. Si mobilitatea personala la fel.