"Renault" SA, al doilea producător auto din Franţa, a înregistrat pierderi nete de 3,1 miliarde de euro în 2009 (peste aşteptări), avertizând că şi 2010 va fi un an dificil pentru companie. Analişti estimau pierderi de 2,6 miliarde de euro, după ce, în 2008, societatea franceză a avut câştiguri de 571 milioane de euro.
Anul trecut, vânzările "Renault" au scăzut cu 11%, la 33,7 miliarde de euro. Totuşi, anul trecut, cota de piaţă a "Renault" a crescut cu 0,5% în Europa, la 9,2%, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Europa.
"Condiţiile economice vor rămâne dificile în 2010, când cererea auto din Europa va scădea cu 10%", a declarat directorul executiv al companiei, Carlos Ghosn, adăugând: "Continuăm munca pentru refacerea < Renault > în perioada post-criză".
Compania franceză a avut pierderi operaţionale de 396 milioane de euro anul trecut, comparativ cu un profit de 326 milioane de euro în 2008.
"Renault" va continua să-şi diminueze cheltuielile anul acesta.