Pe lângă noua organizare a structurii de management, deja comunicată, compania Renault a anunţat o serie de măsuri radicale pentru redobândirea competitivităţii şi profitabilităţii. În acelaşi timp, capacitatea industrială va fi redusă de la 4 milioane de unităţi în 2019 la 3,1 în 2025, transmite ANSA, citată de Rador.
Acest lucru va fi implementat - a anunţat joi astăzi CEO-ul grupului, Luca de Meo în cadrul conferinţei dedicate planului Renaulution - în conformitate cu "stilul Renault, acordând o mare atenţie ocupării forţei de muncă". În acelaşi timp, compania va face schimbări şi în ceea ce priveşte prezenţa internaţională concentrându-se şi în afara Europei "prin exploatarea competitivităţii din Spania, Maroc, România, Turcia" pe pieţele din America Latină, India şi Coreea.
De asemenea, vor fi create sinergii mai mari cu Rusia, prin exploatarea noii buisness unit a mărcilor Dacia şi Lada. Compania Renault a anunţat că va reduce costurile fixe cu încă 3 miliarde de euro până în 2025.
Se prevede, de asemenea, raţionalizarea investiţiilor pentru cercetare şi dezvoltare.Toate aceste eforturi - a spus de Meo - "vor consolida rezistenţa grupului şi vor reduce punctul de echilibru cu 30% până în 2023. La nivel de produs, Grupul vizează un portofoliu reechilibrat şi mai profitabil, cu 24 de lansări până în 2025, jumătate dintre acestea în segmentele C / D - şi cel puţin 10 modele de vehicule electrice.
Acestea includ revenirea iconicului Renault 5, care va fi prezentat ca prototip. Ca parte a strategiei sale, marca îşi va cronsolida mixul de segmente printr-o ofensivă în segmentul C (care "a fost neglijat", aşa cum a mărturisit de Meo). Jumătate din lansările în Europa vor fi vehicule electrice.
Francezii vor să se reconecteze cu trecutul şi prezintă Renault 5 Prototype, un concept 100% electric ce aduce aminte de celebrul Renault R5 şi care preia o mare parte din designul modelului original.
"Designul Renault 5 Prototype se bazează pe modelul emblematic din patrimoniul nostru, R5. Acest prototip întruchipează pur şi simplu modernitatea, un vehicul relevant pentru timpul său: urban, electric, fermecător," a spus Gilles Vidal, director de design Renault.
Elementele de stil preluate din designul original ascund funcţii moderne: admisia de aer din capotă ascunde trapa de încărcare, blocurile optice din spate încorporează deflectoare aerodinamice, iar proiectoarele de ceaţă din bara de protecţie au devenit lumini de zi.
Francezii nu au oferit, deocamdată, detalii tehnice despre acest concept sau eventuala versiune de serie.