"Renault" România a vîndut peste 25.000 de autovehicule în cei trei ani de cînd activează pe piaţa românească, asigurîndu-şi prima poziţie în clasamentul vănzărilor mărcilor de import, informează un comunicat al companiei.
Directorul general al companiei, Nicholas Ianculescu, a declarat: "Făcînd o scurtă analiză a ultimilor ani, putem spune că, în ciuda fluctuaţiilor pe care le-a înregistrat piaţa auto din România, Renault a cunoscut o creştere constantă dacă ţinem cont de faptul că în 1999 vindea 706 unităţi, iar în 2003 - 10.086 unităţi. În prezent, aproximativ unul din cinci vehicule de import este Renault".
Unul dintre factorii care au condus la aceste rezultate a fost extinderea reţelei de concesionari "Renault" de la 18, cîţi existau în 2001, la 26 în 2004. Dintre aceştia, 12 sînt concesionari pentru toate cele trei mărci ale grupului francez - "Renault", "Dacia" şi "Nissan", iar nouă sînt distribuitori pentru cîte două mărci.
Pe primele 5 luni ale acestui an, cel mai vîndut model de import a fost Renault Megane, urmat la mică distanţă de Skoda Octavia şi Renault Clio Symbol. Gama de autoturisme disponibilă pentru piaţa autohtonă a fost extinsă anul acesta cu două noi modele - Scenic II şi Clio Generation 2004, pentru partea a doua a anului fiind programată lansarea Grand Scenic şi Megane II Estate.
"Renault" România a preluat, la începutul anului 2003, activitatea de import şi distribuţie a mărcii "Nissan", în conformitate cu strategia alianţei Renault - Nissan de sprijinire a partenerului cel mai bine plasat în fiecare ţară. Pînă la sfîrşitul acestui an, vînzările Nissan sînt estimate să atingă nivelul de 1.250 unităţi.