Renault a raportat o creştere de 1,3% a vânzărilor în 2024, susţinută de lansările noi şi de rezultatele puternice din trimestrul patru, care au compensat cererea scăzută din lunile precedente, potrivit Reuters.
Renault a înregistrat o creştere mai modestă a vânzărilor de 1,3% în 2024, o încetinire semnificativă comparativ cu avansul de 9% din 2023. Sectorul auto global a fost afectat de inflaţie şi de surplusul de producţie din China, care a inundat piaţa. În acelaşi timp, Volkswagen AG a raportat o scădere de 2,3% a vânzărilor, influenţată de războiul preţurilor din China, cea mai mare piaţă a sa.
Renault, care vinde în principal în Europa, a anunţat că a livrat 2,26 milioane de vehicule, o pondere din ce în ce mai mare fiind reprezentată de modelele hibride şi electrice, care au stimulat creşterea vânzărilor cu 6,1% în trimestrul patru.
În 2024, vehiculele electrice (EV) au reprezentat 9% din vânzările Renault în Europa, cu o creştere la 12% în trimestrul al patrulea. Pentru marca Renault, EV-urile au constituit 16% din livrările europene în aceeaşi perioadă, potrivit lui Fabrice Cambolive, şeful brandului. Renault trebuie să atingă o pondere de aproape 20% a EV-urilor în vânzări pentru a respecta cerinţele UE referitoare la emisiile de CO₂. Rezultatele financiare vor fi raportate pe 20 februarie.
Opinia Cititorului