Serviciul de televiziune lansat vara trecută de operatorul francez de telefonie mobilă Orange pe teritoriul ţării noastre, Orange TV, este mai urmărit pe dispozitivele mobile (smartphone-uri şi tablete) decât pe televizoare, ne-au declarat reprezentanţii subsidiarei companiei de la Bucureşti. "Suntem mulţumiţi de evoluţia înregistrată de Orange TV. Serviciul a fost bine primit de clienţi, în acord cu aşteptările noastre. Gradul cel mai mare de utilizare a serviciilor TV din reţeaua noastră se înregistrează pe smartphone-uri, urmate de tablete şi televizoare", ne-au specificat oficialii Orange România.
Conform declaraţiilor acestora, în luna mai, numărul utilizatorilor şi al sesiunilor Orange TV Go s-a triplat faţă de luna septembrie a anului trecut, când serviciul a fost lansat "De asemenea, şi numărul sesiunilor de streaming pe care un client le realizează cînd utilizează serviciul a crescut", au completat reprezentanţii companiei de telecomunicaţii.
Totodată, domniile lor au ţinut să precizeze că posturile Look TV şi Look Plus, care deţin drepturile de transmisie a campionatului naţonal de fotbal, se află, momentan, în perioada de testare a semnalului, clienţii Orange TV având posibilitatea, în acest moment, de a viziona cele două canale. "Orange România se află în discuţii cu posturile Look TV şi Look Plus pentru reluarea transmisiei", ne-au precizat oficialii companiei. Totuşi, este de menţionat faptul că domniile lor au evitat un răspuns cu privire la cum se vor încadra cele două posturi în oferta Orange TV, din punct de vedere al tarifelor practicate.
Oficialii Orange ne-au mai spus că, în decursul acestui an, vor continua investiţiile în dezvoltarea serviciului, cu precădere în segmentul "televiziunii online": "Anul acesta vom continua să investim pentru a dezvolta serviciul Orange TV. Ne vom concentra pe extinderea catalogului de filme şi emisiuni la cerere, deoarece credem în potenţialul de creştere al televiziunii online, în strânsă legătură cu internetul mobil de mare viteză şi cu smartphone-urile cu ecran mare, care devin din ce în ce mai accesibile. In paralel, vom continua să extindem conţinutul care poate fi urmărit la televizor", au conchis domniile lor.
De asemenea, Orange TV este disponibil tuturor celor interesaţi, indiferent dacă sunt sau nu abonaţi Orange în prezent, şi nu implică folosirea altor servicii din portofoliul Orange. Utilizatorii pot alege un contract pe 12 sau 24 de luni la Orange shop, precum şi în magazinele partenere ale companiei din toată ţara. Instalarea Orange TV costă 20 de euro, iar activarea serviciului tot 20 de euro, abonaţii Orange beneficiind gratuit de cele două servicii. Totodată, clienţii care vor dori să folosească Orange TV pentru două televizoare vor fi nevoiţi să închirieze un al doilea receiver şi să achite o activare suplimentară de 10 euro.
Potrivit datelor prezentate, serviciul Orange TV este transmis prin tehnologia Direct to Home (DTH), iar prin intermediul acesteia canalele TV sunt retransmise printr-un sistem digital, direct de pe satelit, în orice punct situat în aria de acoperire a acestuia.
Pe lângă Orange, Romtelecom (prin intermediul Dolce) şi RCS-RDS (prin posturile Digi) sunt ceilalţi doi operatori de telecomunicaţii care oferă şi servicii de televiziune. Vodafone rămâne singura companie importantă din domeniu care nu a "mişcat" până în prezent în niciun fel pe segmentul TV. Totuşi, analiştii media din străinătate anticipau, la începutul anului, că grupul britanic ar fi interesat de achiziţionarea Liberty Global (care deţine şi UPC), cea mai mare companie de cablu din Europa, care numără 25 de milioane de clienţi în 15 ţări, printre care şi ţara noastră.
În prezent, Vodafone are dezvoltat un parteneriat cu SeeNow, platformă online care oferă servicii de televiziune. Aceasta este singura "mutare" a operatorului, în domeniu având concurenţă puternică, pe lângă platforma Orange TV, din partea recent lansatului Digi Online, Dolce Web TV, TVR Plus, Voyo sau Antena Play.