"Farfetch UK" Ltd., retailer online de articole de lux din domeniul modei, vrea să se listeze la New York Stock Exchange (NYSE), conform documentelor depuse în acest sens de companie la începutul săptămânii curente.
Societatea britanică plănuieşte să se listeze sub simbolul "FTCH". "Farfetch" nu a dezvăluit numărul acţiunilor pe care le va vinde, nici preţul pe titlu.
"Farfetch" administrează o platformă online care le permite celor interesaţi să cumpere haine sau accesorii de lux, oferind peste 700 de branduri la nivel mondial.
Conform presei străine, oferta publică iniţială poate evalua "Farfetch" la cinci miliarde de dolari.
Înfiinţată în 2008, de întreprinzătorul portughez Jose Neves, compania "Farfetch" a obţinut 110 milioane de dolari în 2016 prin intermediul unei runde de finanţare care a atras fondul de investiţii singaporez "Temasek".
Subscriitori în oferta "Farfetch" sunt, potrivit theguardian.com, "Goldman Sachs", "JP Morgan", "Allen & Co.", UBS, "Credit Suisse", "Deutsche Bank", "Wells Fargo", "Cowen" şi "BNP Paribas".
"Farfetch" este o companie neprofitabilă, deşi vânzările sale au sporit cu 59% în 2017, la 386 milioane de dolari.
În primul semestru din 2018, pierderile societăţii au fost de 68 de milioane de dolari, faţă de 29 de milioane de dolari în acelaşi interval din 2017, rezultatul negativ crescând din cauza investiţiilor şi a creşterii cheltuielilor.