Industria auto va trebui să reducă greutatea bateriilor vehiculelor electrice cu 50% în următorii 10 ani pentru a face electrificarea semnificativă din punct de vedere ecologic, a declarat miercuri directorul general al grupului Stellantis, transmite Reuters.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat în timpul Forumului pentru Libertatea Mobilităţii al producătorului de automobile că realizarea unui pachet de baterii pentru un vehicul electric (EV) cu o "autonomie decentă" de 400 de kilometri necesită în prezent, în medie, aproximativ 500 de kilograme de materii prime suplimentare faţă de o maşină tradiţională.
"Din punct de vedere al mediului... nu cred că are sens", a spus Tavares.
CEO-ul Stellantis a spus că industria auto, bazată pe noua ştiinţă, trebuie să realizeze un progres în ceea ce priveşte densitatea puterii celulelor.
"Cred că asta este în curs. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel cu 50% utilizarea de materii prime suplimentare faţă de un vehicul convenţional", a spus el.
Tavares a adăugat că acest lucru ar ajuta, de asemenea, la rezolvarea problemei deficitului de litiu, un element cheie în majoritatea bateriilor actuale.
Forumul pentru Libertatea Mobilităţii organizat Stellantis - care miercuri şi-a desfăşurat a doua sesiune anuală - a fost înfiinţat de grup după ce a decis să părăsească grupul european de lobby auto ACEA la sfârşitul anului 2022.
Acesta este conceput pentru a promova discuţiile cu părţile interesate privind acoperirea problemelor şi tendinţele mobilităţii şi implicaţiile acestora asupra încălzirii globale.
În timpul forumului, Tavares a spus, de asemenea, că nu vede hidrogenul ca o tehnologie alternativă viabilă pentru mobilitatea actuală în masă, din cauza costurilor sale "înalte", chiar şi presupunând că energia folosită pentru a produce hidrogen este curată.
"Mă tem că, deocamdată, accesibilitatea va fi un factor important pentru hidrogen. Pentru viitorul apropiat, va fi (posibil) o soluţie pentru flotele marilor corporaţii, dar cu siguranţă nu pentru cetăţenii normali", a spus Tavares.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.04.2024, 09:53)
Probabil cel mai economic mod ramane sa se foloseasca paralel mai multe tipuri de "combustibil", astfel reducand poluarea cu transportul si presiunea pe productie,stocare,transport. Si gradual sa se adopte "combustibilul" cel mai ecologic si cel mai ieftin de produs, stocat, alimentat si transportat.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.04.2024, 19:16)
Adica? Ce combustibil?
Ce parere aveti de propulsia "Fred & Barney"?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.04.2024, 13:50)
Deci la inteligentul asta, “masa” este egala cu “volumul”:-)…Cu asa gandire nici nu vede ca in 5 ani Stellantis dispare ca producator auto:-)