Grupul auto Stellantis a produs mult mai puţine maşini 500e complet electrice în Italia decât era planificat pentru anul trecut, a declarat vineri sindicatul FIM CISL, în timp ce cumpărătorii au aşteptat ca guvernul să lanseze stimulente de cumpărare pentru vehicule electricek, relatează Reuters.
Producătorul de automobile, care reuneşte mărci precum Fiat, Peugeot şi Chrysler, a produs anul trecut 751.384 de vehicule în Italia, în creştere cu 9,6% faţă de 2022, a declarat liderul FIM CISL, Ferdinando Uliano, în timpul conferinţei de presă anuale a sindicatului despre producţia Stellantis din Italia.
Creşterea a fost determinată de vehiculele comerciale, care a compensat o scădere de 49% a producţiei de maşini sport Maserati şi impactul unei opriri de 20 de zile a producţiei la uzina din Torino, care produce maşini 500e, în ultima parte a anului.
Doar 77.000 de maşini 500e au fost fabricate anul trecut, faţă de cele peste 90.000 prognozate la începutul anului 2023.
Uliano a spus că stimulentele pentru vehiculele electrice pe care guvernul le-a anunţat de mai multe ori anul trecut, dar pe care încă nu le implementează, i-au determinat pe cumpărători să amâne, adăugând că se aşteaptă ca acestea să fie lansate în curând.
Lipsa infrastructurii de încărcare limitează, de asemenea, piaţa de vehicule electrice, a adăugat sindicatul într-un comunicat.
Vânzările de maşini electrice în Italia reprezintă doar aproximativ 4% din total, comparativ cu media europeană de aproximativ 14%.
Uliano a spus că eventuala lansare a stimulentelor de cumpărare ar trebui să ofere un impuls în acest an, iar lansarea lui 500e în Statele Unite ar trebui, de asemenea, să contribuie la creşterea producţiei.
În decembrie, guvernul a declarat că plănuieşte să aloce 930 de milioane de euro pentru a ajuta gospodăriile cu venituri mai mici să cumpere maşini mai curate, cum ar fi vehiculele electrice şi hibride, produse în Italia.
În timp ce stimulentele urmăresc să susţină cererea prin acoperirea unei părţi din costul achiziţiei, Uliano a spus că guvernul a asigurat sindicatele că acestea se vor traduce prin creşterea producţiei la unele dintre fabricile Stellantis din Italia.
Guvernul a mai spus că doreşte să ridice producţia internă de maşini şi camionete la cel puţin 1 milion pe an până în 2028.
În acest scop, Roma va depune eforturi pentru a încuraja alţi producători auto să producă în Italia, unde Stellantis este în prezent singurul producător, a spus Urso.