Fondurile transferate în România, în primele şase luni ale anului, au crescut cu 15% faţă de 2022, conform datelor înregistrate de super-aplicaţia financiară Revolut, care are 35 de milioane de clienţi, din care 3,5 milioane în România, conform unui comunicat de presă al băncii.
Potrivit sursei citate, în privinţa numărului de tranzacţii realizate, atât către România, cât şi din România către alte state, şi acesta s-a plasat pe un trend pozitiv. Numărul transferurilor de bani către ţara noastră (inbound) a crescut cu 17%, în timp ce transferurile către alte ţări (outbound) au avut o creştere de 15% (incluzând transferuri peer2peer şi transferuri între un cont bancar şi un cont Revolut).
De unde au intrat bani în România?
Fondurile totale trimise către România de utilizatorii Revolut au crescut ca valoare cu 15%, în 2023 faţă de 2022, dar cele provenite din primele 10 ţări (Regatul Unit, Germania, Olanda, Irlanda, Franţa, SUA, Italia, Spania, Belgia, Elveţia) au înregistrat o creştere superioară, cu 20%, depăşind valoarea de 1,7 miliarde de euro. Cele mai mari creşteri ale sumelor totale transferate în România au fost înregistrate în Belgia (+43%), Germania (+41%) şi Italia (+37%).
Un client Revolut mediu care utilizează aplicaţia pentru transferuri internaţionale de bani a trimis în România cu 7% mai mult decât în 2022, adică 2.616 euro faţă de 2.453 euro (medie anuală).
În privinţa numărului de utilizatori care au realizat transferuri de fonduri către România, cea mai mare creştere a fost înregistrată, în 2023, în Italia (+25%), urmată de Spania (+18%) şi Germania (+17%).
Datele interne Revolut arată şi evoluţii diferite în funcţie de vârstă, în privinţa remiterilor de fonduri în ţară. De exemplu, seniorii (peste 65 de ani) sunt beneficiarii celor mai mari sume cu o medie anuală de peste 3.300 euro per utilizator. Tinerii din Generaţia Z (18-24 ani), în schimb, primesc sume mai mici, dar mai des. Pentru această categorie de utilizatori s-a remarcat o creştere cu 32% a tranzacţiilor totale realizate în 2023 faţă de 2022. Către un utilizator mediu din acest segment de vârstă s-au efectuat transferuri de bani de cel puţin 22 de ori pe an.
Către ce destinaţii au fost transferate fonduri din România?
Revolut a ajutat clienţii din România să trimită fonduri către beneficiari din 174 de ţări şi teritorii, iar suma medie transferată per utilizator către alte ţări a fost inferioară sumei medii care a intrat în ţară - 1.215 de euro per utilizator/an. Un utilizator Revolut din România a făcut, în medie, opt transferuri internaţionale, în 2023. Numărul clienţilor care au trimis bani peste graniţe a crescut cu 8% în 2023 faţă de 2022.
În topul creşterilor sumelor trimise în 2023 vs 2022, s-au situat Georgia (x12), Nepal (x4), India şi Ucraina (x2). După creşterea numărului de tranzacţii, clasamentul a fost următorul: Georgia (x7), Ucraina şi Nepal (x4), Moldova (x3). În Moldova, Revolut Lite, care a fost lansată în iunie 2023 pe piaţa locală, a devenit a doua cea mai descărcată aplicaţie financiară din această ţară, în noiembrie anul trecut.
În privinţa particularităţilor generaţionale, datele Revolut arată că segmentul de vârstă 55-64 a trimis cea mai mare sumă medie per client - 1.720 euro. Generaţia Z (18-24 de ani) a fost campioană la numărul mediu de transferuri realizate - 10 transferuri internaţionale per client, în timp ce segmentul 45-54 de ani a fost pe primul loc la suma medie trimisă per transfer (220 de euro/ client).
Fie că este vorba despre transferuri între clienţii Revolut, de transferuri între conturi bancare, de transferuri către portofele mobile, tranzacţiile cu Revolut sunt simplu şi rapid de realizat, în deplină siguranţă.
"Evoluţia din ultimii ani a poziţionat Revolut ca un adevărat cont bancar principal, la care clienţii apelează pentru nenumărate operaţiuni - plăţi, transferuri internaţionale rapide, investiţii pe bursă sau în metale preţioase, credite de consum, instrumente de analiză şi gestionare a bugetului personal.
Dincolo de simplitatea şi inovaţia cu care Revolut şi-a obişnuit clienţii, banca noastră digitală are o contribuţie importantă la creşterea incluziunii financiare în zeci de pieţe. Alături de cei peste 35 de milioane de clienţi la nivel global, din care 3,5 milioane în România, construim un ecosistem financiar bazat pe accesibilitate, transparenţă, avans tehnologic şi încredere", a declarat Gabriela Simion, General Manager sucursala Revolut Bank România.
Cu Revolut, utilizatorii pot trimite bani şi către portofele mobile
Pe măsură ce lumea devine mai interconectată, Revolut aduce tot mai multe noutăţi care contribuie la progresul industriei financiar-bancare şi sporesc confortul clienţilor. De la începutul acestui an, utilizatorii Revolut din România, la fel ca cei din Spaţiul Economic European (SEE) şi Regatul Unit, pot trimite fonduri şi către Bangladesh, Ghana, Kenya, Pakistan.
Pentru a facilita transferurile către Bangladesh (bKash) şi Kenya (M-Pesa), banca digitală a lansat o nouă funcţionalitate, Portofelul Mobil (electronic). Transferurile către portofelele mobile se realizează rapid - de la câteva secunde până la cel mult 30 de minute - şi utilizează fluxuri diferite de transferurile internaţionale prin schemele tradiţionale, arată sursa citată.
Expeditorul are nevoie doar de câteva date de identificare a beneficiarului (numărul de telefon şi adresa de e-mail asociată contului său cu portofel electronic), iar costul este comparabil celui pentru transferurile bancare către conturi non-Revolut. Pentru a trimite bani către portofele digitale, se percepe un comision de 0,75% (minimum 1 GBP) către destinatari din Bangladesh şi 0,20% (minimum 1 GBP) către destinatari din Kenya. (Se aplică Termeni şi condiţii, vezi secţiunea 14).
Lansată pe piaţa locală în 2018, Revolut s-a impus prin oferta avantajoasă de transferuri instant peer2peer (p2p) între clienţii săi şi servicii de schimb valutar. În timp, banca digitală revoluţionară a devenit una dintre cele mai populare instituţii financiare de pe piaţa locală, utilizată ca principalul cont bancar.
Peste 70 de funcţii şi produse sunt propuse clienţilor, de la conturi pentru copii şi adolescenţi la Recompense şi Magazine şi conturi de economisire, de la funcţii specifice unui stil de viaţă global, cum ar fi Sejururi şi Activităţi la investiţii pe bursă şi în metale preţioase, de la o aplicaţie de călătorie la un cont bancar care le permite clienţilor să se bucure de servicii globale cu o experienţă locală în peste 150 de ţări.
În România, Revolut operează prin Revolut Bank UAB, entitate înregistrată în Republica Lituania. În 2024, Revolut Bank UAB va operaţionaliza în România o sucursală locală, 100% digitală.