Grupul francez "Danone", cel mai mare producător mondial de iaurt, anunţă un profit net de 1,87 miliarde euro (2,52 miliarde dolari) pentru 2010, faţă de 1,36 miliarde euro în anul anterior.
Compania a câştigat din operaţiunile continue 1,67 miliarde euro (2,3 miliarde dolari) în 2010, faţă de 1,41 miliarde euro în 2009. Cifra depăşeşte aşteptările analiştilor: 1,66 miliarde euro.
"Danone" anticipează că îşi va spori profitabilitatea în 2011, în baza vânzărilor de pe pieţele emergente şi a reducerii cheltuielilor.
Vânzările totale ale companiei au ajuns la 17,01 miliarde euro în 2010, de la 14,98 miliarde euro în 2009. În ultimul trimestru al anului trecut, vânzările "Danone" s-au cifrat la 4,30 miliarde euro, comparativ cu 3,68 miliarde euro în intervalul similar din 2009.
"Intrăm încrezători în 2011", a declarat directorul financiar al companiei, Pierre-Andre Terisse.
"Danone" vrea să se extindă pe pieţele emergente, precum China, India, Indonezia şi Mexic, dar şi în SUA. În ce priveşte expansiunea pe piaţa americană, conducerea "Danone" precizează că nu este vorba despre vreo achiziţie de proporţii.
Pe de altă parte, "Danone" a anunţat că va răscumpăra acţiuni de 500 milioane de euro în primele şase luni din anul curent, după ce va finaliza un program anterior de răscumpărare, tot în sumă de 500 milioane de euro.