SIPEX anunţă rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2024. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 69,3 milioane de lei, un avans de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2023, susţinută de creşterea vânzărilor în toate cele 3 canalele de distribuţie, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, activitatea din canalul B2B a adus cea mai mare contribuţie, cu un avans al vânzărilor de 17%. De asemenea, au fost înregistrate creşteri de 9% ale vânzărilor prin canalul Magazin & Online şi de 5% ale vânzărilor prin canalul Retail.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: "Anul 2024 a venit cu o serie de provocări şi schimbări pe care le-am anticipat şi pentru care am început să ne pregătim. Am continuat să ne consolidăm poziţia în piaţă, cu accent pe segmentul B2B, care reprezintă peste 40% din totalul vânzărilor noastre. În primul trimestru am majorat stocurile pentru a face faţă cererii crescute şi ne-am adaptat strategia şi acţiunile pentru a pregăti creşterea marjei în trimestrele următoare."
Rezultatul net înregistrat de companie în primul trimestru al anului 2024 a fost negativ, influenţat de creşterea cheltuielilor operaţionale, în special a celor legate de achiziţionarea de mărfuri, salarii, utilităţi, precum şi de noul impozit minim pe cifra de afaceri, se menţionează în comunicat.
În data de 17 mai 2024, începând cu ora 10:00 (ora României), compania organizează a doua ediţie a evenimentului Ziua Investitorilor SIPEX la primul centru logistic deschis de companie în Ariceştii Rahtivani, Ploieşti. Persoanele interesate să participe la eveniment sunt rugate să confirme participarea prin înregistrarea la acest link.
SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate.
Distribuţia se realizează prin cele trei canale:
● Retailul tradiţional - magazine de diferite dimensiuni, cu excepţia celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenţi dedicaţi.
● Business to business (corporate) - societăţi de construcţii, dezvoltatori, instituţii de stat sau private, echipe de meseriaşi şi persoane fizice care construiesc în regie proprie sau îşi renovează proprietăţile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenţi şi de a reduce costurile operaţionale, prin oferirea unor facilităţi self-service.
● Magazin online propriu - cu aplicaţie de mobil, tabletă şi laptop. Aplicaţia utilizată repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
Strategia SIPEX este construită în jurul următoarelor direcţii:
diversificarea portofoliului de produse;
dezvoltarea şi extinderea punctelor de lucru existente şi deschiderea unor centre de distribuţie noi;
ajustarea politicii de personal cu accent pe retenţia angajaţilor.
Compania analizează deschiderea unei unităţi de producţie, cu finanţare din fonduri europene, în Comuna Ariceştii Rahtivani, pentru care a făcut primii paşi prin achiziţionarea în 2023 a unui teren în suprafaţă de 7,5 hectare, se precizează în comunicat.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare aferente T1 2024 îl găsiţi aici.