Compania anglo-olandeză "Unilever", producătorul ceaiurilor Lipton şi al îngheţatei Magnum, raportează o creştere de 24% a profiturilor sale pe primul trimestru din acest an, comparativ cu intervalul similar din 2004, datorită reducerii cheltuielilor şi a vînzării unor active. Veniturile nete ale societăţii au însumat 934 milioane de euro (1,21 miliarde de dolari) în primele trei luni din 2005, faţă de 753 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2004. Rezultatele depăşesc cu mult aşteptările analiştilor - 737 milioane de euro. Vînzările "Unilever" au sporit cu 2,3%, la 9,27 miliarde de euro.
Patrick Cescau, noul director executiv al companiei (şi-a preluat funcţia în februarie), susţine că, în acest an, condiţiile de piaţă vor fi "foarte provocatoare" mai ales în Europa, unde "Unilever" realizează o treime din cifra sa de afaceri. În prezent, compania renunţă la unele mărci şi alocă un buget semnificativ activităţilor de promovare (publicitate), urmărind să-şi majoreze profitul şi, totodată, să ţină piept concurenţilor, cum este societatea elveţiană "Nestlé" SA, cea mai mare din lume în sectorul alimentar.