O instanţă din Milano a acordat recent protecţie faţă de creditori casei de modă italiene Roberto Cavalli, oferindu-i acesteia un termen de până la 120 de zile ca să prezinte un plan de redresare, conform unor surse citate de Reuters.
Firma de private equity Clessidra a încercat luni de zile să-şi vândă deţinerea de 90% din Cavalli, societate care a raportat pierderi în ultimii ani. Anterior, Clessidra lansase un proces de reorganizare a casei de modă care, până în 2019, intenţiona să revină pe profit.
Producătorul de articole de lux a decis să solicite plasarea sub protecţia faţă de creditori la finele lunii martie ca să-şi poată derula operaţiunile în timp ce îşi caută un investitor nou, conform surselor. Acestea adaugă că trei investitori, printre care întreprinzătorul Renzo Rosso, din sectorul modei, analizează o posibilă ofertă de preluare pentru marca de lux.
Oficialii Cavalli nu au comentat informaţia publicată de Reuters.
De menţionat că Roberto Cavalli şi-a închis vineri toate magazinele din SUA, urmând să-şi lichideze operaţiunile derulate în America de Nord ("Art Fashion" Corp.), potrivit Business of Fashion şi New York Times. Măsura afectează 93 de salariaţi. Directorul executiv pentru SUA al Roberto Cavalli, Salvatore Tramuto, a demisionat.
În octombrie anul trecut, unele surse citate de Reuters declarau că fondul Clessidra a angajat grupul de consultanţă Rothschild ca să analizeze opţiunile pe care le are la dispoziţie în vederea găsirii unui acţionar minoritar pentru casa de modă Roberto Cavalli, în vederea finanţării creşterii companiei.
Anterior, în septembrie 2018, un manager din cadrul Clessidra spunea că fondul nu are în plan să iasă din acţionariatul Cavalli.
Mai devreme, în luna iulie, Clessidra începuse să caute parteneri pentru a accelera creşterea Cavalli prin des-chiderea de noi puncte de vânzare şi expansiune pe mai multe pieţe internaţionale. Clessidra aparţine grupului Italmobiliare, deţinut de familia Pesenti, care administrează un portofoliu de investiţii de peste 2.000 milioane de euro.
Înainte să închidă activităţile din SUA, Roberto Cavalli opera 87 de magazine monobrand în întreaga lume, dintre care 46 în gestiune proprie.
Cavalli a înregistrat pierderi din 2014, cu excepţia anului financiar 2015, când a obţinut profit datorită vânzării unei proprietăţi din Paris.