Abjecţia din "De ce este România altfel?", o carte a istoricului Lucian Boia, care îşi datorează succesul printre "români" tezei că "românii" nu au o identitate naţională structurată (un succes paradoxal, nu-i aşa?! - cum ajungem să premiem o carte care ne face tâmpiţi, în mod explicit?; doar din tâmpenie!), s-a prelins şi în discursul lui Ion Cristoiu, convocat telefonic, marţi, în emisiunea lui Robert Turcescu, dedicată recentelor întâmplări de la Antena TV.
Cristoiu a spus:
"Nivelul dezastruos al presei româ-neşti nu îşi are cauza în ziarişti, ci îşi are cauza în publicul consumator.
Noi am fost tâmpiţi de românii tâmpiţi, nu noi am tâmpit România.
Este o prostie!
Ei ne-au tâmpit".
Un faimos istoric şi un faimos ziarist se întâlnesc într-o părere comună - "românii sunt tâmpiţi" - pentru care nu-ţi trebuie nici cine ştie ce şcoală, nici cine ştie ce inteligenţă.
Este, doar, o părere rudimentară, o prostie care poate fi rostită după un kil de ţuică, dar nu pleci cu ea din cârciumă să scrii o carte, ori să te dai în stambă la televizor, trans-formând-o în abjecţie.
• O CONFUZIE (NU FOARTE SUBTILĂ)
Atât comentariul lui Cristoiu, cât şi cartea lui Boia au o legătură subtilă (dar nu foarte subtilă) cu ceea ce s-a întâmplat la Referendumul de acum un an pentru îndepărtarea preşedintelui, deoarece, probabil, amândoi au considerat că numărul mare de cetăţeni care au votat contra lui Băsescu vor fi fost manipulaţi de cascada de minciuni şi de fluviul de manipulări ale trustului media al lui Dan Voiculescu.
Asta este o confuzie.
Subtilă (dar nu foarte subtilă).
Nu, milioanele de cetăţeni aveau propria idee că Băsescu trebuie îndepărtat, pentru motive serioase, reale - n-am să menţionez decât faptul că nu-şi îndeplinise promisiunea-slogan "Să trăiţi bine!"
Desigur, manipularea dezgustătoare practicată de organele de presă ale lui Voiculescu şi-a jucat rolul său, dar nu a determinat votul, ci cu totul alt-ceva: manipularea şi minciunile au stârnit ura cu care au votat cetăţenii.
Manipularea şi minciunile au generat scindarea cetăţenilor, tensiunile, imposibilitatea dialogului logic.
Atât.
Nu opţiunea politică.
Desigur, o parte dintre cetăţenii şovăielnici vor fi fost antrenaţi de nemulţumiţii înflăcăraţi.
Dar asta se întâmplă întotdeauna.
Boia şi Cristoiu sunt victimele acestei confuzii (nu foarte subtile).
• PUIUL CU TREI PICIOARE
De fapt, apariţia cărţii lui Boia, anul trecut, trebuie că i-a activat lui Cristoiu convingeri intime, formate cu mult înainte de acest "eveniment editorial": Ion Cristoiu este aşa-zisul "inventator" al presei "faptului divers", odată cu lansarea "Evenimentului zilei", prin 1993, unde puteai citi cum puiul de găină cu trei picioare întrece în viteză Trabantul, sau cum "românca" i-a croit vacii un sutien pentru uger - poveşti copiate cuvânt cu cuvânt (nu, cuvântul "Trabantul" reprezintă contribuţie originală) din presa interbelică românească, servite drept ştiri de actualitate.
În 1993, PRO TV zăcea în scutece, drept "Canal 39", dar, după doi ani de succes fulminant al puiului cu trei picioare al lui Cristoiu, a primit finanţare de la Ronald Lauder şi a îmbrăţişat reţeta divertismentului inventată de Cristoiu, ducând-o pe noi culmi de manele, telenovele şi continuă sărbătoare a prostului gust, consacrând mahalaua naţională şi pe mahalagiii săi, astfel că "intelectualul subţire" Adrian Năstase a trebuit să se afişeze drept prieten cu Mugur Mihăescu - "Garcea" de la "Vacanţa mare", în căutare de simpatie populară.
Azi un ou, mâine un bou.
Puiul cu trei picioare ieşise din ou.
• PRESA POSTREVOLUŢIONARĂ PSEUDODEMOCRATICĂ
Cu câtva timp în urmă (BURSA 11.06.2012), am publicat un eseu intitulat "Votul tău contează, dar... nu pentru tine", unde am arătat că, în pofida credinţei generale că presa s-ar fi aflat în avangarda democratizării ţării, în primii ani de după Revoluţie, de fapt ea a slujit confiscării puterii populare şi separării poporului de putere.
Am scris atunci:
"Alungarea lui Ceauşescu fusese săvârşită în mod spontan de mulţimile îmbătate de oportunitate şi indiferent că, ulterior, vor fi fost atestate grupuscule acţionând coordonat, este incontestabilă starea de exasperare populară.
Actul Revoluţiei noastre este, fără îndoială, exerciţiu al puterii poporului.
Corespunde definiţiei etimologice a democraţiei.
În modul cel mai limpede, poporul este cel care a orientat presa înspre democraţie, nicidecum invers.
Titlurile de substituire - "Libertatea" (pentru "Informaţia Bucureştiului"), "Adevărul" (pentru "Scânteia") şi "Tineretul liber" (pentru "Scânteia tineretului") - nu au fost adoptate înainte de Revoluţie, ci după ce a devenit clar că jurnaliştii comunişti şi atent verificatele conduceri comuniste ale editurilor nu mai riscă nimic schimbând baricada cu cea a învingătorilor; înlocuirea titlurilor a vrut să semnaleze publicului că mass-media ţine pasul cu orientarea politică a maselor ("a ţine pasul cu..." nu înseamnă deloc "deschizător de drumuri").
............................................
Ion Iliescu a lansat expresia "vid de putere", cu referire la paralizia instituţiilor politice şi ale adminis-traţiei statului, nepotrivite cu spiritul mulţimii.
Expresia pare corectă, deoarece un regim democratic se prezintă într-o organigramă complexă de instituţii funcţionale (chiar şi în formulele sale de origine antică), iar cea corespunzătoare voinţei populare, nu doar că nu fusese legitimată, ci nu fusese nici măcar concepută anterior manifestaţiilor de protest[...]
Dar, expresia "vid de putere" a lui Ion Iliescu, în adâncime, falsifică situaţia.
În realitate, obişnuita aroganţă a autorităţilor comuniste se încovoiase sub presiunea unei puteri covârşitoare - puterea poporului.
A democraţiei.
Inclusiv armata, miliţia, ba chiar şi serviciile speciale se manifestau timid, la contactul cu cetăţenii oarecari.
Era suficient să fii civil - aceasta a fost "uniforma" Puterii.
Expresia "vid de putere" promovează flagrant falsul şi întemeiază viclenia confiscării puterii populare, în capcana organigramei statului şi a "reprezentării" voinţei populare, în numele căreia sunt adoptate deciziile de interes general.
..........................................
La această confiscare a servit presa postdecembristă: indiferent de natura interesului politic pe care l-a slujit (uneori declarându-şi aservirea, vezi "Dreptatea" - organ de presă al PNŢCD, alteori în genunchi - vezi poziţia corpului PRO TV la alegerile din 1996 şi sărind în cealaltă barcă, la cele din 2000) mass-media a orientat opinia publică înspre organigramă şi reprezentare (cu înţelesul de "democraţie", care le-a fost atribuit implicit).
În această privinţă, presei nu i se poate refuza calitatea de "deschizător de drumuri".
Astăzi, presa românească foloseşte noţiunea de "putere", ca să desemneze partidul sau coaliţia la guvernare.
Astăzi, presa românească foloseşte noţiunea de "popor", ca să desemneze masa guvernată."
• "ROMÂNII" ÎNTRE GHILIMELE
Atât Lucian Boia, cât şi Ion Cris-toiu folosesc expresia "românii", când se referă la conaţionali şi practică acest discurs alături de majoritatea figurilor publice - fie ei ziarişti, fie ei politicieni.
N-am să detaliez sorgintea relativ dubioasă a modului acestuia de a vorbi (precum şi în cazul expresiei "Guvernul de la Bucureşti"), în schimb îi voi releva înţelesul.
Când spui "românii", te referi la ceilalţi şi te excluzi pe tine.
Tu însuţi nu eşti "românii".
De aceea, poţi spune, fără nici o strângere de inimă, că "românii sunt tâmpiţi".
Tu însuţi nu eşti tâmpit, ba chiar, această constatare devine o insignă care te deosebeşte de marea de tâmpiţi.
Eşti lucid.
Eşti european şi îi înveţi pe europeni cum "să lucreze" cu tâmpiţii care sunt români.
Faptul că te-ai născut în Româ-nia este un accident care poate fi corectat.
"Nu m-am născut în locul potrivit", vorba cântecului lui Guess Who (care şi el a fost premiat).
N-ai decât să înlocuieşti aşa-zisul drapel românesc de pe ciocolata ROM, cu drapelul american, ca să o poţi mânca, fără ruşine, oriunde în lume (un clip publicitar care a fost multiplu premiat).
Nu stau acum să explic de ce sunt mândru că-s român.
Vă asigur că mândria de român este temeinică, stă pe argumente solide, care acoperă fenomenologia naţională.
Aici, însă, vă îndemn, doar, ca în loc să mai spuneţi "românii", să folosiţi pronumele "noi".
Staţi în oglindă şi spuneţi "noi suntem tâmpiţi".
Încercaţi, domnule Lucian Boia, spuneţi: "Sunt tâmpit".
Încercaţi şi dumneavoastră, domnule Ion Cristoiu - "Sunt tâmpit şi m-am tâmpit singur".
Încercaţi voi, toţi premianţii...
1. Incantator !
(mesaj trimis de xxx file în data de 06.06.2013, 07:47)
Stau de minute bune si citesc si recitesc articolul. Simt ca nu sunt singur, simt ca parca o mare familie e pe cale sa se adune de pe drumurile ratacirii. Sunt buni si ochelarii de cal ai unora care, orice ar zice, nu fac altceva decat sa ne starneasca mandria de a fi romani. Nu stiu ce sa mai scriu dar simt nevoia sa strig. Bravo maestre !
1.1. Opinie (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.06.2013, 18:08)
Vezi sa nu ramai cu gura cascata!
2. fără titlu
(mesaj trimis de Ionel Oancea în data de 06.06.2013, 08:13)
Va multumesc ! In numele lui Eminescu, Steinhard, Brancusi, Cioran, Blaga, Eliade, Tutea, Enescu, Grigorescu, Coanda, Vlaicu, Vuia, Paulescu, Titulescu, Mihai Viteazul, Vladimirescu, Cantemir, Bratianu, Maniu, Regilor Carol, Ferdinand si Mihai, Brancoveanu, creatorilor Mioritei si a manastirilor din lemn din Maramures si a celor din nordul Bucovinei, a ceramicii pictate de Horezu, a doinelor si a infloriturilor de pe costumele populare, ce mai !, impreuna cu acesti "romani tampiti", Va multumesc !
3. nu stiu ce titlu sa aleg....
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 06.06.2013, 08:21)
insa comentariul era necesar sa apara o data si o data. La fel ca in comentariul xxx file nu am putut sa incheg niciun cuvant, desi ar fi material pentru un roman. Sunt complet iesit din tiparul domnului Cristoiu. Cand presedintele tarii mele spune ca unele banci au facut profituri imense si acum vor sa reduca creditarea ma intreb daca mi-a citit gandurile, cand vorbeste despre faptul ca benzina nu ar trebui intotdeauna scumpita la nivelul cotatiilor internationale ma intreb de unde si-a pus aceeasi intrebare ca mine si atunci cand un administrator de fond ma face conational cu un locuitor al continentului african ma trezesc vorbind singur si gandindu-ma la faptul ca totusi cel mai bine ar fi sa-i arate ca si la noi in tara sunt diamante, numai ca porcii au pus prea mult noroi deasupra si nu se mai disting printre laturile incrustate. De ce cartea domnului Boia este un succes atunci cand domnia sa diseca notiunea de tampit, iar domnul Treichl prin a lui bruta nu face altceva decat sa aiba pierderi , fie ele si financiare. Sau de ce sa nu-l luam pe melomanul national ca exemplu si a lui natie si popor imperfect. Se pare insa ca nu pot sa fiu TAMPIT si BRUTA in acelasi moment. Eventual ma ajuta cineva sa inteleg unde gresesc in rationament.
4. Da
(mesaj trimis de Oarecare în data de 06.06.2013, 09:21)
Felicitari, Make (domnule Goldstein), indignarea dvs. Iin legatura cu acest "bestseller" este si din punctul meu de vedere perfect indreptatita. Ca de altfel si fata de "pozitia" domnului Cristoiu ... S-ar parea ca este adevarata chestia cu locul fruntas pe care-l ocupam in clasamentul natiunilor care se autodefaimeaza. Si cu ce placere "tampita" facem acest lucru! Cat despre massmedia, cu mici exceptii, cultivarea cu atata obstinatie, parca programatica, a aberatiilor, ineptiilor, a hadului in general a condus de mult la primele recolte de "oameni noi" lipsiti de repere. Anormalul a devenit treptat normal. Pacat de libertatea de expresie castigata, dar folosita cu atata iresponsabilitate.
5. Editorialul
(mesaj trimis de tg3290 în data de 06.06.2013, 09:39)
Prea bun ca sa nu ii savurezi fiecare cuvant! Iar finalul e de scena mare! Bravo, Make!
6. Jacuzzi!
(mesaj trimis de Tudor Vasiliu în data de 06.06.2013, 09:54)
Luarea de poziţie a lui Make e perfect îndreptăţită, foarte bine scrisă şi, după opinia mea, "la cald", ca o penitenţă pentru obţinerea în instanţă a executării silite a celebrului matematician român Cristian Sima.
A pedepsi cu asprime cele două greşeli ale matematicianului Cristian Sima (1 - pe o piaţă în ocluzie nu există "tendinţe", "fler", "informaţie" ci doar o alunecare lentă cu tresăriri care mimează revenirea. 2 - ca să fii market maker cu WBS îţi trebuie în spate o căruţă de bani, ca în martingală) a nu-l păsui, a-l bănui de neonestitate, asta ESTE un nou raid de tâmpire a neamului românesc. Nu-l acuz pe Make şi nicii măcar pe Florian Goldstein de vreo premeditare în acest sens. A dat dovadă până acum prin scris şi scriitură că e un tip OK. Îl acuz că nu şi-a reprimat, ca Dăianu de exemplu, impulsul firesc, omenesc, de a căuta un vinovat.
În ce priveşte naţia mea adevărul e că e totuşi puţin altfel. Cam din 1945. Şi nu din vina ei. Ca să-l parafrazez pe Make "mă opresc aici".
Tudor Vasiliu
7. fără titlu
(mesaj trimis de Michael în data de 06.06.2013, 10:11)
Imi plac editorialele lui Make. De data asta insa... Editorialul de fata mi se pare contradictoriu si autosuficient. Reuseste, ce-i drept, sa starneasca acel sentiment formal de patriotism cu care ne-a injectat regimul comunist. Autorul lui duce o lupta formala si aroganta cu parerea argumentata a unui istoric, plecand de la cele spuse de coleg jurnalist al domniei sale. Sunt multe de spus, dar timpul si spatiul nu imi permit. Nu spun ca sustin parerea lui Boia sau a lui Cristoiu, pentru ca si eu gandesc la fel inca dinainte sa aflu parerile lor. Exista o vorba din batrani: un popor are conducatorii pe care ii merita. Sau altfel spus nu e vina politicienilor ca sunt de proasta calitate, ci a celor din randurile carora provin (sic!) si care le permit politicienilor sa se joace cu soarta lor. Pe aceeasi logica, pentru a supravietui, in cautare de audienta, televiziunile ofera, in general, ce doreste publicul sa auda. De exemplu, cotidianul Gandul (editia scrisa) a dat faliment pentru ca era prea qualiy pentru noi, tampitii de romani. In schimb Libertatea se vinde mai ceva ca painea calda!
7.1. Va voi dezamagi mereu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 06.06.2013, 11:25)
Nu am citit nimic din ceea ce a scris Iorga, dar "Fiecare popor are conducatorii pe care ii merita!" este o idee care ii este atribuita, ceea ce nu ne-o transforma intr-o mostenire "din batrini", decit daca Iorga va fi fost in virsta, cind a formulat-o.
Chestia asta mie, unuia, imi suna a butada, iar nu drept lege social-politica (polonezii il meritau pe Hitler?!, etc.)
Articolul de mai sus rezuma, in textul cu subtitlul " PRESA POSTREVOLUŢIONARĂ PSEUDODEMOCRATICĂ", rolul presei in cocotarea clasei politice la conducerea tarii, de unde si-a elaborat modul specific de filtrare, astfel ca sa nu acceada la putere, vreodata, cei pe care poporul, eventual, i-ar merita.
Accesul la putere nu are nimic de a face cu meritul.
Butada lui Iorga este simplista, ca si opinia lui Boia si amindoua servesc drept substitut al dezbaterilor pertinente asupra identitatii noastre nationale.
Cartea lui Boia este destinata subretelor cu pretentii intelectuale sau in cel mai bun caz, medicilor si farmacistilor, biologilor, agronomilor, fizicienilor, chimistilor si arhitectilor, care, desi au obisnuinta studiului, totusi nu se indura sa puna mina pe o carte de sociologie.
Interesant este ca Ion Cristoiu este, totusi, sociolog.
Omul, insa, a optat pentru dispret - puiul cu trei picioare o dovedeste cu fiecare picior al sau.
Cum ar putea sa-si recunoasca vina ca, in cautarea succesului jurnalistic, a deschis poarta pentru ceea ce, astazi, dumneavoastra vi se pare firesc: "pentru a supravietui, in cautare de audienta, televiziunile ofera, in general, ce doreste publicul sa auda" (v-am citat pe dumneavoastra, domnule "Michael").
Succesul de audienta in dauna civilitatii este imoral; este imoral sa oferi consacrare starii de haos axiologic.
Pentru crestini, este un pacat mare.
Pentru atei, este o infamie.
P.S. Gindul a dat faliment din cauza managementului.
8. Corectie
(mesaj trimis de Romulan în data de 06.06.2013, 10:22)
Make, as al manipularii, devine invidios cand este copiat,eventual depasit.
BOUIANUL care a afirmat ca romanii sunt tampiti, a spus ceva adevarat dar Make se face ca ploua! vrea sa ne arata cat este de deranjat ca BOUIANUL nu s-a inclus in masa tampitilor, insa acesta nu s-a referit/ nu a scris ca "toti romanii sunt tampiti" (aici manipuleaza Make).
Da domnule Make, romanii , cei consumatori de orice si mai ales de minciunile si manipularile antenelor (adaugam si pe cele ale presei de mahala) pot fi considerati pe buna dreptate tampiti. Sa ne gandim doar cum a asigurat Moldova (si nu numai) mandatele lui Iliescu! desigur nu din cauza sclipirilor de inteligenta. Autorul putea gasi o expresie mai voalata, dar cum este BOUIAN ........
Make, intr-o confuzie (nu foarte subtila) il copiaza pe BOUIAN si incearca sa ne convinga ca presedintele Basescu si-a meritat milioanele de voturi contra (oare avem 18 milioane de isteti iar restul sunt tampitii??) la Referendumul de anul trecut, pentru ca nu a realizat performanta slogan "Sa traiti bine". Domnul Make se face ca ploua! uita ca un presedinte este obligat sa "indemne", sa dea impulsuri dar nu poate sa toarne pentru fiecare. Si ca sa-l conving pe domnul Make am sa-i precizez ca si el /ziarul lui ne dau zilnic indemnuri, solutii de succes si totusi mor pe capete afaceri in Romania.
In rest, toata stima si felicitarile pentru partea patriotica a articolului, dar fi sigur domnule Make ca tricolorul nu se va decolora indiferent ce scrie/zic un BOUIAN, antenele sau presa manipulatoare sau pentru ca a ajuns si pe "ciocolatia" ROM.
8.1. Total de acord ! (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de Cristian Marcu în data de 06.06.2013, 11:25)
Cata dreptate aveti ,Domnule Romulan, subscriu in totalitate ! De fapt, vorba clasica, ”cata luciditate atata drama” pentru ”tovaras”... Doar o sugestie : evitati sa-l mai domniti... Alaturarea duce la Caragiale si asta inseamna o Blasfemie...
8.2. Domnule! (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 06.06.2013, 11:48)
Stimate domnule Romulan, daca dumneavoastra ma considerati un "as al manipularii" pentru ca afirm ca Lucian Boia se refera la romani in general, atunci rasuflu usurat si va multumesc ca nu v-ati limitat la a ma face "manipulator" pur si simplu, ci ati precizat si de ce.
Am sa explic ceea ce am inteles ca spune Boia: el se refera la natiune, nu la fiecare roman, ci la "roman in principiu".
Daca de aici dumneavoastra deduceti ca nu se refera la toti romanii, atunci n-aveti decit si nu am sa va contrazic.
Nici eu nu cred ca "principiul de roman" s-ar declansa prin simpla nastere in Romania, ci prin atasament.
Pe de alta parte, domnule "Romulan", va faceti ca ploua, ca si cind nu ati cunoaste faptul ca nu presedintele Basescu trebuia sa anunte taierea salariilor, ci premierul (asta ca sa fiu aluziv la ideea falsa, pe care o acreditati, ca Basescu ar respecta competentele).
Dar, nu va mai dati pe dupa piersic - chiar si daca anuntul ar fi fost facut de Boc, mizeria materiala in care a fost adusa natiunea, cerea indepartarea regimului.
Ura semanata de propaganda Antenelor lui Voiculescu si blitz-krieg-ul nu au facut decit sa complice lucrurile si chiar, eventual, sa-i salveze mandatul.
8.3. "indepartarea regimului" (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de emil în data de 06.06.2013, 12:49)
"indepartarea regimului". Iata o mostra de mare manipulare. Se fac, membrii bandei de idioti nativ, clica securisto-comunista, a nu sti ca oricare ar fi conducerea teritoriului aceasta face parte din clica. Si faptul ca majoritatea celor care nu sunt securisto-comunisti au aceleasi niveluri intelectuale cu primii nu este o noutate! Daca un tip precum Ion Cristoiu s-ar aseza in fata oglinzii si ar decreta ca este timpit atunci imensa masa a populatiei din spatiul carpato-dunareano-pontic cum ar trebui caracterizata? Ar trebui inventate cuvinte noi in loc de timpit, stupid, cretin, imbecil, etc., sau ar trebui folosite cuvinte precum dejectii ale umanitatii, scursuri ale umanitatii, etc.! A demonstra cu citeva nume contrariul evidentei este foarte usor deoarece "padurea are uscaturi" !!
8.4. Domnu'! (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 06.06.2013, 13:10)
Am sovait sa-ti raspund.
Daca ai fi fost atent la articol, atunci ai fi sesizat ca nu sustin ca "indepartarea regimului" ar conduce la vreun regim mai bun, ci afirm ca actuala stare de lucruri prelungeste confiscarea puterii poporului, indiferent de regim.
Reciteste articolul, te rog.
Cit despre notiunea de "timpit", unele dictionare o trateaza drept sinonim cu aceea de "idiot", care, intr-un inteles etimologic, semnifica pe "acela care isi urmareste interesul propriu, nepasator la interesul colectivitatii".
Al cui interes servea puiul cu trei picioare?
8.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.4)
(mesaj trimis de Cristian Marcu în data de 06.06.2013, 13:28)
Auzi tovarase ? Dumneata te gandesti vreun moment ca sabotezi bursa.ro cu fiecare ironie ,sarcasm de prost gust ? In loc sa cantaresti cata CREDIBILITATE poti dumneata sa CONSTRUIESTI, sa faci analize pe diferite termene, sa incerci sa creezi un anumit PRESTIGIU, dumneata te limitezi , in pur stil securistic sa arungi petarde in stanga si in dreapta, iar apoi te bati cu caramizi in piept, ca gorilele din Congo : ”Pfuaiaai, ai vazut cum i-am zis-o lu cutarescu ?” Dumneata ai citit vreodata ”columnistii” din Financial Times, The Guardian sau chiar Pravda ? Imi pare rau, dar sunteti de o...naivitate, aveti un comportament de adolescent la pubertate, ca sa nu fiu mai caustic... Jenant ...
8.6. as al manipularii.... (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de lucian în data de 06.06.2013, 14:02)
insasi prin raspunsul at d-lui Romulan manipulati, dar probabil ca nu cunoasteti termenul, asa cum in ziua de azi bisnita, specula, nu mai inseamna nimic, este legalizata prin comertul liber si liberalizarea pietei...
in alta ordine de idei, si eu sunt mandru ca sunt roman si de cate ori am ocazia sustin acest lucru, indiferent unde ma aflu sau cu cine vorbesc, asta nu ma impiedica sa recunosc ca suntem un popor, lenes, de asistati sociali, smecheri si....multi tampiti...
ps milioanele de romani care au votat impotriva lui basescu reprezinta exact acesti oameni, nemultumiti ca nu sunt la ciolan, puscariabili, asistati sociali si ...tampitii, tampiti de anatemele lui voiculescu, oameni care nici nu aveau habar de usl, de ponta, de antonescu, ei stiau ca o duc rau din cauza lui basescu, au fost scosi de primari la vot si au votat...
faptul ca atatea milioane de oameni nu au mers la vot, printre care si eu, chiar daca am fost in comisia de votare, arata ca inca mai sunt sanse sa ne revenim, dar avem nevoie de presa, o presa care sa nu manipuleze, dar se pare ca inca nu se intelege ce inseamna a manipula...
8.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 06.06.2013, 14:37)
La domnul "Romulan" am inteles de ce ma face manipulator si de aceea, i-am putut raspunde.
In cazul dumneavoastra, nu.
La restul interventiei am raspuns in articol.
8.8. Corectie erata (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de "Romulanasul" în data de 06.06.2013, 18:07)
Ce faci Make, imbatranesti?.
Romulanul este nr 8, nu 8.1; daca este o manipulare, nu-i foarte subtila.....
8.9. da, erata (răspuns la opinia nr. 8.8)
(mesaj trimis de MAKE în data de 06.06.2013, 19:33)
Ai dreptate.
La 8.1 figureaza cineva insistent, care are trei interventii lipsite de orice alt inteles decit ca-mi este ostil si care, astfel, m-a descurajat sa-i raspund.
Cit despre faptul ca imbatrinesc, am sa te manipulez subtil si am sa-ti raspund: da.
8.10. draga Make de ce nu faci o televiziune? (răspuns la opinia nr. 8.9)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 06.06.2013, 22:53)
ce nu inteleg este faptul ca acesti domni comentaci pe langa mine nu iau in calcul faptul ca ai reusit sa faci propriul stil care "MANIPULEAZA" in asa fel incat oamenii sa poata gandi cu capul lor si cei important spre binele lor. Imi place fenomenal faptul ca te deranjeaza folosirea unor cuvinte jignitoare cand se adreseaza la nivel al populatiei si nu individual. De ce onor combatantii vor sa convinga cititorii sa priveasca aceleasi emisiuni lipsite de informatie care sa nu te ajute sa promovezi profesional sau cultural si sa nu ne mai incarce de sindromul caprei vecinului ramane un mister al succesului in politica autohtona. Daca intr--o zi vom reusi sa nu mai punem stampila de vot doar ca o manifestare a frustrarii faptului ca nu reusim sa avem incredere in propriile decizii si trebuie sa lasam pe altii sa ne spuna ce e bine si ce e rau vom avea putini cititori care sa-i intereseze daca natia romana este sau nu perfecta.
8.11. O alta exprimare (răspuns la opinia nr. 8.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.06.2013, 09:02)
.......daca natia romana este sau nu tampita.
Ar merge si asa?.
9. de colectie
(mesaj trimis de S.R. în data de 06.06.2013, 14:01)
un editorial care face cinste atat ziarului cat si lui Make, care a demonstrat, din nou, o fina cunoastere a realitatii.
Din pacate, intelighentia tarii noastre incearca sa ne induca sentimentul neputintei, ca, deh, asa o sa fim mai usor de manipulat. Iar Make a punctat ft bine abjectia care se propaga prin intermediul unor asa zisi intelectuali precum Boia, Tismaneanu, Patapievici sau Liiceanu care nu rateaza nici o ocazie sa mai denigreze putin poporul roman. Noroc ca mai sunt oameni ca Make care le mai inchide clontu'. Bravo, Bursa!
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Cristian Marcu în data de 06.06.2013, 14:35)
Las ca intelighentia romana e condusa azi de marga si clica , shleahta lui, alina mungiu pippidi sau remus cernea... Da, asa se exprima...”finii” tovarasi, parca vad intrarea in cartierul Ferentari panouri publicitare umplute cu acest excrement : ”MAKE I-A INCHIS CLONTU LU LIICEANU ” .De asta e bine, cand treci pe langa asemenea Lepadaturi, LICHELE sa nu-ti lipseasca bata de baseball din portbagaj...