Rompetrol Downstream, divizia de retail a Grupului Rompetrol, estimează că va atinge în acest an o cifră de afaceri de circa 685 milioane dolari, în creştere cu 37% faţă de 2005. Această majorare este susţinută, în principal, de proiectele de extindere a reţelei proprii de distribuţie a carburanţilor (de la peste 90 la circa 120 de unităţi), a lanţului de staţii sub marca "Partener Rompetrol", care va ajunge la 250 (cu 110% faţă de nivelul anului trecut), respectiv de creşterea vînzărilor de carburanţi.
Dezvoltarea lanţului de benzinării va fi orientată către zonele de vest, nord (Banat, Maramureş) şi centrul ţării, precum şi în Bucureşti. Efortul inves-tiţional al companiei se va ridica, în 2006, la peste 55 milioane dolari, dintre care aproape 43 milioane dolari se vor aloca construcţiei a 30 de noi staţii şi modernizării altor 130 de benzinării preluate în sistemul Partener. Restul sumei va urmări creşterea calităţii şi diversificarea serviciilor oferite clienţilor în 45 de puncte comerciale, prin implementarea conceptului nou al magazinelor din staţiile Rompetrol, sub marca "Hei".
Conform estimărilor, nivelul vînzărilor de carburanţi Rompetrol va înregistra, în acest an, o majorare cu 15% a mediei zilnice, faţă de 2005, cînd s-a consemnat o creştere de peste 20% faţă de 2004. În acelaşi timp, media zilnică a produselor comercializate în magazine va fi cu 50% mai mare faţă de 2005.
Sistemul performant de management al flotelor de vehicule "Fill&Go Business"( parte a serviciului "Fill&Go"), destinat clienţilor corporatişti, va asigura în 2006 aproximativ 65 - 70% din totalul vînzărilor pe acest segment, comparativ cu 55% anul trecut. Serviciul, lansat în februarie 2004, înregistrează un trend ascendent în preferinţele companiilor. Pe componenta "Filll&Go Card" a sistemului creşterea estimată este de 132% (93.000 de carduri de carburant), iar pe "Fill&Go Ring" cu peste 180% (23.000 de sisteme) faţă de anul anterior. În acelaşi timp, pentru instrumentul "Fill&Go Personal" (parte a serviciului "Fill&Go") destinat persoanelor fizice, lansat de Rompetrol la începutul lunii martie, se prognozează emiterea a circa 60.000 de carduri pînă la finele anului.
La începutul lunii aprilie, Rompetrol Downstream a primit două certificări ale sistemului de management integrat al calităţii şi protecţiei mediului din partea Germanischer Lloyd Certification, fiind singura reţea românească de distribuţie a carburanţilor certificată.