"Romtelecom" a înregistrat o scădere a veniturilor de 3,6%, în trimestrul al treilea 2011 faţă de trimestrul precedent, în timp ce numărul de linii de voce a scăzut cu 1%, în perioada analizată. Această scădere a veniturilor a fost, însă, parţial generată de o modificare a politicilor contabile de recunoaştere a veniturilor anticipate şi de o schimbare în politicile comerciale, potrivit unui comunicat al companiei: "Dacă excludem aceşti doi factori, veniturile similare au scăzut cu 0,26%, rezultat aproape similiar cu cel din trimestrul anterior. Aceste influenţe non operaţionale au afectat şi profitabilitatea, îmbunătăţirea performanţei trimestriale crescând de la 2% la 12,8%, în trimestrul al treilea faţă de trimestrul al doilea 2011, aceas-ta reprezentând o creştere substanţială a profitabilităţii".
Baza de clienţi de TV şi internet broadband a crescut cu aproximativ 17% şi, respectiv, 20% faţă de trimestrul al treilea al anului anterior, în linie cu strategia companiei de a se transforma într-un furnizor complet de servicii de telecomunicaţii. La data de 30 septembrie 2011 numărul de unităţi generatoare de venit (RGU, definite ca abonamente de voce, internet şi TV) a crescut cu 5,3% faţă de anul anterior, ajungând la aproape 4,9 milioane.
Subsidiara "NextGen" a continuat să câştige co-ta de piaţă, prin creştere organică şi prin achiziţii, numărul de RGU cres-când cu 40% faţă de trimes-trul similar al anului trecut.
"Romtelecom" şi-a păstrat poziţia de lider pe segmentul de piaţă dedicat companiilor, pentru servicii de voce fixă, date şi internet.
Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 11%, în trimestrul al treilea 2011 comparativ cu anul anterior (excluzând amortizarea şi cheltuielile de restructurare şi luând în calcul unele cheltuieli pe client, cum ar fi programele TV şi costurile de achiziţie de noi clienţi).
Baza de clienţi de TV şi internet broadband a crescut cu aproximativ 17% şi, respectiv, 20% faţă de trimestrul al treilea al anului anterior.