Rottaprint, tipografie producătoare de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acţionariat 100% local, a înregistrat o cifră de afaceri de 35 mil. euro în 2023, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. Totodată, firma şi-a consolidat poziţia pe pieţele din Germania şi Ungaria, principalele pieţe internaţionale la nivel de business, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, în 2023, Rottaprint s-a concentrat pe creşterea competitivităţii şi consolidarea ariilor de activitate, precum şi pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiţii în valoare totală de 2 mil. euro. Aproximativ 75% din suma alocată a fost destinată achiziţiilor de echipamente, în timp ce 20% pentru logistică şi 5% pentru software.
"Anul 2023 a avut un început incert, cu multe provocări de depăşit, însă ne-am concentrat pe creşterea calităţii produselor noastre şi satisfacţia clienţilor. Iar acest lucru s-a confirmat şi prin rezultatele unui studiu realizat anul trecut, peste 92% dintre clienţi recunoscând calitatea serviciilor noastre. Într-un mediu dominat de presiunea asupra costurilor, am observat totuşi o atenţie crescută asupra sustenabilităţii, venită, mai ales, din partea companiilor din retail şi industria alimentară", a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Rottaprint a tipărit 136 milioane de metri liniari anul tecut, iar domeniile predominante din care au venit clienţii companiei au fost industria alimentară, vinuri şi băuturi alcoolice, respectiv sănătate şi suplimente alimentare.
Pentru anul curent, planurile de dezvoltare ale tipografiei includ consolidarea poziţiei pe pieţele din Germania şi Ungaria, unde Rottaprint este prezentă din 2009, respectiv, 2013, fiind principalele ţări de export, care cresc organic de la an la an. De asemenea, în 2024, tipografia are un buget de investiţii de 1,8 milioane euro, 75% din el fiind alocat echipamentelor şi infrastructurii.
"Anul acesta ne vom concentra pe integrarea în fluxul de producţie a investiţiilor tehnologice realizate în 2023 şi vom continua să investim în dezvoltarea unor soluţii care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producţie, de la pregătirea pentru tipar, la finsare şi livrare. Astfel, ne concentrăm în continuare pe automatizare şi eficientizare", adaugă directorul general Rottaprint.
Potrivit reprezentanţilor Rottaprint, în prima parte a anului, piaţa pe care activează se va echilibra, iar preţurile se vor stabiliza. De asemenea, compania preconizează un interes mai mare din partea brandurilor pentru produse mai complexe şi sustenabile, de exemplu, etichete care se pot spăla (washable), finisări soft touch sau etichete antifurt inserate sub eticheta autoadezivă.