Sameday, compania de curierat care a introdus livrarea în easybox pe piaţa din România, continuă să-şi dezvolte infrastructura regională de livrare şi anunţă achiziţia unei noi companii maghiare - grupul Pactic, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Prin achiziţia grupului Pactic, grupul Sameday îşi îmbunătăţeşte serviciile pentru clienţii implicaţi în livrări transfrontaliere, extinzând acoperirea serviciilor în mai multe pieţe europene. Astfel, după finalizarea tranzacţiei, clienţii SAMEDAY vor avea acces la servicii complete de livrare care le permit să livreze în întreaga regiune la parametri care le sporesc competitivitatea.
Cu sediul central în Budapesta, grupul Pactic are aproximativ 40 de angajaţi şi a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro în 2023.
"Credem în servicii de livrare fără frontiere, care oferă clienţilor aceeaşi experienţă de înaltă calitate, fie că se află în România, Ungaria sau Bulgaria. Achiziţia grupului Pactic este un alt pas în planul SAMEDAY de a-şi îmbunătăţi prezenţa în regiune. Rămânem angajaţi să atingem 8.500 de puncte de livrare în cele trei ţări în care operăm până la sfârşitul anului, prin noi unităţi easybox, precum şi prin introducerea soluţiilor shop-in-shop", spune Lucian Baltaru, CEO al grupului SAMEDAY.
În aprilie, SAMEDAY a anunţat intenţia de a achiziţiona compania maghiară de curierat Sprinter. După aprobarea de către autorităţile relevante, tranzacţia a fost finalizată în iunie. Clienţii SAMEDAY şi Sprinter, precum şi noile magazine online care aleg serviciile companiei de curierat, au acces la o infrastructură tehnologică unificată, adaptată nevoilor comerţului modern, începând cu septembrie.
SAMEDAY a livrat aproape 100 de milioane de colete la nivel regional în 2023 şi este prima companie de curierat românească care şi-a extins operaţiunile dincolo de graniţele naţionale. SAMEDAY Ungaria a fost lansată în 2020, urmată de filiala bulgară în 2022. De atunci, numărul magazinelor online care optează pentru servicii de transport transfrontalier s-a dublat, înregistrând o creştere de 106% în 2023.
Investiţia totală planificată de grupul SAMEDAY pentru 2024 este de peste 60 de milioane de euro, jumătate din această sumă fiind direcţionată către creşterea capacităţii de livrare prin extinderea reţelei out of home.