"Samsonite International" SA, cel mai mare producător mondial de genţi de călătorie, cumpără producătorul american de genţi de voiaj de lux "Tumi Holdings" Inc. pentru aproximativ 1,8 miliarde de dolari, realizând cea mai mare achiziţie din istoria sa.
"Samsonite" va plăti 26,75 de dolari în numerar pentru fiecare acţiune "Tumi", cu circa 33% mai mult decât preţul înregistrat de titlurile "Tumi" la data de 2 martie, înainte de apariţia zvonurilor privind o posibilă preluare.
"Aceasta este o achiziţie care va transforma Samsonite. Afacerea va creşte în mod semnificativ prezenţa noastră pe segmentul foarte atractiv al genţilor de lux. Întotdeauna am dorit ca Tumi să fie în portofoliul nostru", a declarat directorul general al "Samsonite", Ramesh Tainwala. Domnia sa a adăugat că "Samsonite" va păstra echipa de designeri a "Tumi".
"Samsonite" va finanţa integral achiziţia "Tumi" cu împrumuturi.
"Tumi", companie a cărei cifră de afaceri a crescut cu 4% în 2015, la 547,7 milioane de dolari, are în prezent peste 170 de magazine la nivel mondial şi intenţionează să deschidă alte 20 în cursul acestui an.
"Samsonite va permite Tumi să ajungă pe noi pieţe în plină expansiune", a afirmat directorul general al "Tumi", Jerome Griffith.
Înfiinţat în 1910, grupul "Samsonite" a fost în pragul falimentului în 2003. În 2007, acesta a fost preluat de fondul britanic "CVC Capital Partners". Din 2012 până în prezent, "Samsonite" a realizat nouă achiziţii şi intenţionează să-şi dubleze vânzările anuale până la 4,7 miliarde dolari în 2020.
Conducerea companiei nu exclude noi achiziţii, dar aceasta a precizat că, în prezent, se concentrează pe integrarea "Tumi".