Companiile din Vestul ţării au cele mai multe planuri de angajare potrivit studiului ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă în România, cu o previziune netă de angajare de +18%. Cu toate acestea, nu toate domeniile sau industriile vor avea un număr ridicat de joburi în Timişoara.
Domeniul Vânzări - cele mai multe locuri de muncă din Timişoara
În urma unei analize realizată de Hipo.ro pe cele mai mari site-uri de carieră din România şi domeniile cu cele mai multe locuri de muncă din Timişoara, Vânzările s-au clasat pe prima poziţie mentinându-şi astfel locul în top, de la începutul anului până în prezent.
În ceea ce priveşte celelalte poziţii din top, domeniile s-au schimbat. Dacă la începutul anului cele mai multe angajări în Timişoara se făceau în domeniile IT, Customer Suport, Marketing şi Inginerie, în prezent gama cea mai variată de oportunităţi libere este în Customer Suport, IT, Productie şi Marketing.
Salariile din zona Banatului
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică salariul mediu net pe lună câştigat de cei care au joburi în Timişoara este de 2.890 de lei, cu 593 de lei mai puţin decât salariile angajaţilor din Capitală (3.483 lei net).
Pentru câteva sectoare din România salariul mediu lunar a depăşit suma de 1.000 de euro net, conform Ziarului Financiar. Astfel, cei care lucrează în IT, Banking, Asigurări, Transporturi aeriene, Administraţie publică şi apărare şi Activităţi de editare software s-au bucurat de salarii de până la 3.000 de lei mai mari decât media pe economie.
Angajaţii şi companiile în 2020
Cuvântul care defineşte piaţa forţei de muncă din Banat în 2020? Flexibilitate. Tehnologia şi influenţa pe care aceasta o are asupra sectorului resurselor umane impune o serie de transformări la nivelul candidaţilor, angajaţilor şi companiilor, la care toţi vor trebui să se adapteze.
În cazul candidaţilor, flexibilitatea şi adaptabilitatea (15.21%) sunt primele 2 cele mai importante abilităţi pe care angajatorii le urmăresc atunci când recrutează, potrivit Raportului Hipo - Piaţa forţei de muncă. Acestora se mai adaugă abilităţi de comunicare, proactivitate, orientare către rezultate şi capacitate de învăţare continuă.
Companiile vor trebui să faciliteze nevoile angajaţilor, susţinând necesitatea de recalificare şi pregătire a acestora pentru a fi la curent cu noile cerinţe ale pieţei forţei de muncă, dar şi extra beneficiile pe care aceştia şi le doresc. Odată cu creşterea importanţei echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională se vorbeşte tot mai mult despre programul de lucru flexibil şi remote sau out of office work.
Ca urmare, trendul a început să fie îmbrăţisat şi de companii, LinkedIn observând o creştere a numărului de anunţuri care menţionează "work flexibility" în lista de beneficii.
În România, doar jumătate dintre companiile care au participat la studiul Hipo despre piaţa forţei de muncă şi fac angajări în Timişoara sau în ţară, le oferă posibilitatea angajaţilor de a lucra remote între 1 zi până la 15 zile pe lună.