Aproximativ 500 de participanţi din companii au fost prezenţi la NORD Events Center by Globalworth, în Bucureşti, pentru a lua parte la unul dintre cele mai importante evenimente de business din România dedicat transformării digitale, conform unui comunicat de presă al organizatorului.
Potrivit sursei citate, ultimii ani au adus cu ei nu numai evoluţii tehnologice fără precedent, ci şi provocări foarte diverse şi complexe, cum ar fi crize geopolitice sau instabilitate financiară. Cu toate acestea, ultimii ani au arătat, de asemenea, că oamenii nu trebuie să facă faţă singuri tuturor acestor provocări. Tehnologia nu mai este doar un instrument pentru ca organizaţiile să funcţioneze în condiţiile actuale, ci pentru multe dintre ele a devenit o strategie pentru a se transforma, devenind mai flexibile şi adaptabile, dar şi pentru a rămâne competitive pe pieţele pe care activează. Practic, tehnologia a devenit un mijloc de reinventare a afacerilor, permiţând creşterea acestora, dar şi rezilienţa lor în perioadele de criză.
Reinventarea - o acţiune ce nu mai poate fi amânată
Ediţia 2023 a SAP Discovery Day a plasat ideea de reinventare prin tehnologie în centrul evenimentului şi a făcut o prioritate acordarea de răspunsuri la întrebările decidenţilor în ceea ce priveşte complexitatea procesului de reinventare.
"Adevărata schimbare se întâmplă rareori în zona de confort şi, deşi atunci când trecem printr-o perioadă de transformare, cu toţii ne putem teme de pierderea valorii, reinventarea propriului business nu înseamnă perturbare, ci exact opusul - înseamnă dezvoltare, relevanţă pentru piaţă şi, în cele din urmă, succes," a declarat Diana David, Managing Director SAP România în discursul de deschidere alături de Josephin Galla, Managing Director SAP Southeast Europe.
O serie de discursuri susţinute de experţi internaţionali precum Martin Wezowski, Chief Futurist, New Ventures & Technologies, Technology & Innovation, SAP SE şi Upen Barve Chief Fusionist - VP, Ecosystem Strategy I SAP New Ventures & Technologies, precum şi de experţi locali şi regionali au abordat subiectul reinventării din diferite unghiuri. Pe scenă au urcat şi Sebastian Körber, CEO sekoerber GmbH, Steffen Pietsch, Vice President, Head of BTP Product Management SAP, Thomas Duschek, Head of Sales SAP SignavioSAP Middle and Eastern Europe, Nicoleta Fedorovici, Chief Partner Officer SAP CEE, Daniel Furnică, Professional Services DirectorRed Point Software Solutions, Mihaela Rusu, Professional Services Director Focality, Aimen Dridi, Senior Specialist AWS for SAP şi Stany Winkler, SAP Specialists EMEA North at Google Cloud.
Între temele abordate s-au regăsit şi motivele pentru care reinventarea trebuie să aibă loc acum, de ce nu mai este opţională, de ce anume au nevoie organizaţiile pentru a demara procesul de reinventare, cum să îşi construiască fundaţia odată ce au decis să facă această transformare, precum şi cine le poate ajuta să parcurgă acest demers cu succes.
În plus, participanţii au putut afla mai multe despre călătoriile de succes ale organizaţiilor care au decis deja să facă acest pas şi să se transforme digital.
Un sat dedicat armoniei dintre tradiţie şi modern
Pe lângă discursurile inspiraţionale de pe scena principală a evenimentului, cea de-a doua parte a avut ca punct central SAP Experience Village, un spaţiu dedicat transpunerii participanţilor în lumea unui sat tradiţional şi neconvenţional în acelaşi timp. Dincolo de preparatele, decorurile şi activităţile tradiţionale, participanţii la eveniment au putut descoperi ultimele tendinţe în materie de tehnologie pe baza unor exemple concrete şi demonstraţii realizate de experţii SAP.
Una dintre principalele atracţii din sat a fost showcase-ul axat pe lanţul de aprovizionare - "Farm to Consume", care a ilustrat modul în care, prin intermediul soluţiilor bazate pe date, companiile pot obţine cu succes un echilibru sporit, eficient şi delicat între producţia de calitate şi conservarea mediului.