SAP aniversează 20 de ani de activitate în România, cu o echipă de 760 de oameni şi peste 450 de clienţi. Din perspectiva regională, România este cel mai mare contribuitor la succesul SAP în Eastern Cluster, fiind, de asemenea, o piaţă pregătită pentru a furniza cele mai relevante tendinţe tech - cloud şi data insights, potrivit unui comunicat de presă.
Filiala locală a SAP SE s-a lansat în 2002, fiind unul dintre cei mai importanţi furnizori locali de IT. În ultimii 20 de ani, compania a adus o contribuţie semnificativă la dezvoltarea mediului de afaceri local şi la transformarea digitală a organizaţiilor. În prezent, aproximativ 450 de companii din România folosesc soluţiile SAP, din 27 de industrii precum utilităţi, transport, bancar, asigurări, retail sau producţie. Unii dintre cei mai reprezentativi clienţi deserviţi de SAP de-a lungul celor două decenii sunt: Azomureş, Dedeman, Fan Courier, Hidroelectrica, Tarom, Romstal, Premier Restaurants.
"Obiectivul SAP - "make the world run better" - se referă la a aduce îmbunătăţiri în vieţile oamenilor. Oferim clienţilor noştri ajutorul, experienţa şi expertiza necesare în parcursul lor spre a deveni companii inteligente şi sustenabile. În cei 50 de ani de activitate la nivel mondial şi 20 de ani la nivel local, SAP a oferit inovaţie şi diferenţiere, a stat alături de clienţii săi în fiecare punct de inflexiune al economiei globale şi i-a sprijinit în tranziţii fără perturbări. De asemenea, nu ne concentrăm doar pe prezent, ci ne asumăm şi responsabilitatea de a construi viitorul şi de a sprijini generaţiile care vor urma, împreună cu partenerii noştri", a declarat Diana David, Managing Director SAP România.
Una dintre direcţiile pe care SAP va miza în viitor este rolul tehnologiei cloud în succesul clienţilor. Propria tranziţie în cloud a SAP a fost realizată înainte de pandemie, iar compania a beneficiat de un mediu mult mai sigur pentru toate sistemele şi a oferit, totodată, un mare avantaj echipelor şi clienţilor. Pentru a căpăta o rezistenţă sporită în caz de criză, organizaţiile trebuie să implementeze cât mai rapid tranziţia în cloud, astfel încât sistemele să fie la dispoziţia tuturor din cadrul organizaţiei, în orice loc şi în orice moment.
Printre cele mai reprezentative proiecte SAP pe plan local se numără înfiinţarea Success Delivery Center România (SDC) în urmă cu 15 ani, echipă ce numără în prezentcca. 500 de consultanţi locali. Centrul oferă servicii clienţilor globali printr-un sistem mixt de livrare, de la distanţă sau de la birourile clientului. Astfel, clienţii pot beneficia de avantajul culturii, al limbii şi al fusului orar apropiat, pe lângă livrările tradiţionale locale sau offshore. În prezent, consultanţii SAP din România lucrează la cca. 300 de proiecte globale anuale.
Alte iniţiative de top ale SAP România au fost înfiinţarea echipei Enterprise Cloud Services, care a ajuns la 60 de persoane în opt ani, respectiv echipa Data Science, ce are 13 angajaţi. Totodată, compania are unităţi locale de dezvoltare software, inclusiv produse, pe lângă cele de co-inovare şi consultanţă ale SDV pentru proiecte globale, în care activează cca. 160 de specialişti în diverse tehnologii.