"Sberbank", cea mai mare bancă din Rusia, şi producătorul canadian de componente auto "Magna International" Inc. ar putea abandona oferta comună pentru divizia "Opel" aparţinând constructorului auto american "General Motors" Corp. (GM), anunţă publicaţia Kommersant, arătând că motivul posibilei renunţări este majorarea preţului societăţii auto europene.
Potrivit Kommersant, care citează surse anonime apropiate situaţiei, GM vrea să obţină mai mulţi bani de la "Sberbank" şi "Magna" decât au promis cei doi parteneri la momentul la care au fost aleşi ca ofertanţi preferaţi pentru "Opel".
GM vrea ca cele două părţi mai sus menţionate să investească până la 7 miliarde de euro în "Opel", cu mult peste oferta făcută de "Sberbank" luna trecută.
Amintim că, la data de 30 mai, guvernul german a ales "Magna International" drept cumpărător al companiei "Opel". "Magna", care a luptat cu producătorul auto italian "Fiat" SpA pentru preluarea "Opel", a promis să investească în compania germană, pentru început, 300 de milioane de euro, în numerar. Oferta "Magna" totalizează 700 de milioane de euro în investiţii, prevăzute să fie realizate în parteneriat cu "Sberbak".
La rândul său, statul german a promis să asigure un credit punte de 1,5 miliarde de euro companiei germane neprofitabile, în vederea redresării.
GM vinde pachetul majoritar deţinut la "Opel", inclusiv brandul Vauxhall din Marea Britanie, ca parte a planului global de reorganizare.
La începutul lunii iunie, purtătorul de cuvânt al Guvernului de la Berlin, Thomas Steg, declara că gigantul auto american "General Motors", plasat sub protecţia Legii falimentului, ar putea, teoretic, să încheie un acord cu un alt ofertant pentru divizia "Opel", chiar dacă negocierile cu "Magna" se află "într-un stadiu foarte avansat". Atunci, directorul executiv al "Fiat", Sergio Marchionne, care s-a retras din negocierile finale pentru "Opel", declara că încă este interesat de achiziţia acestei divizii, mai ales că, din punct de vedere tehnic, afacerea cu "Magna" nu a fost finalizată.
La finele săptămânii trecute, directorul "Fiat" afirma că nu va îmbunătăţi oferta pentru "Opel", întrucât aceasta este "cea mai raţională, din punct de vedere industrial".