Producătorul auto germano-american "DaimlerChrysler", cel mai mare constructor mondial de autovehicule de lux, raportează o scădere semnificativă a cîştigurilor sale pe trimestrul al patrulea din 2004, din cauza diminuării cererii pentru modelele de lux Mercedes-Benz. Cîştigul net al companiei s-a diminuat cu 63% în perioada octombrie-decembrie 2004, la 526 milioane de euro (674 milioane de dolari), de la 1,4 miliarde de euro în ultimele trei luni din 2003. Analiştii anticipau un profit net mai mare, respectiv de 634 milioane de euro pentru "DaimlerChrysler". Oficialii societăţii nu sînt prea optimişti, preconizînd că primele două trimestre din acest an vor fi slabe, din cauza aceluiaşi interes în scădere pentru brand-ul Mercedes-Benz.
Vînzările "DaimlerChrysler" au crescut cu 7,1% în trimestrul analizat, la 37,7 miliarde de euro. Compania auto a înregistrat un cîştig de un miliard de euro din vînzarea diviziei "MTU Aerospace Engines", la finele anului 2003.