Compania germană "Volkswagen", cel mai mare producător european de autoturis-me, a înregistrat o scădere de 60% a profiturilor sale pe ultimul trimestru din 2003, din cauza aprecierii puternice a euro în raport cu dolarul. În consecinţă, compania şi-a redus dividendele (cu 19%), pentru prima oară în 11 ani. "Volkswagen" a înregistrat pierderi pe piaţa SUA, unde realizează 13% din vînzările sale.
Beneficiile nete ale societăţii au însumat 305 milioane de euro în ultimele trei luni ale anului trecut, faţă de cele 755 milioane aferente ultimului trimestru din 2002. Totuşi, vîn-zările companiei au sporit cu 6%, la 23 miliarde de euro.
Viitorul nu este unul strălucit pentru compania germană, analiştii spunînd că aceasta va continua să treacă printr-o perioadă dificilă. De la începutul anului, acţiunile "Volkswagen" au pierdut 9,4%.
Compania germană mizează pe o redresare prin lansarea noului model Golf şi intră astfel în competiţie cu "Opel", "Ford" şi BMW, care, la rîndul lor, vor introduce modele noi pe piaţă, în acest an.