Scandalul emisiilor cu care se confruntă grupul german Volkswagen s-a extins, ieri, după ce diviziile sale premium Audi şi Porsche au recunoscut că au instalat în SUA softul care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, transmite DPA, potrivit Agerpres.
Aproximativ 13.000 de modele Porsche Cayenne sunt afectate, nu doar 3.000, aşa cum se estimase iniţial, a anunţat ieri un purtător de cuvânt al companiei germane. Acesta a adăugat că firma cooperează pe deplin cu reprezentanţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA). Porsche cumpără motoarele sale diesel de la Audi, care a recunoscut, luni seară, că motoarele pe care le-a produs conţin softul controversat.
Conform informaţiilor de la Audi, modelele Cayenne afectate sunt cele fabricate în 2013, şi nu în 2015, cum se anunţase iniţial. Noile informaţii majorează semnificativ numărul maşinilor afectate.
Audi a recunoscut în faţa autorităţilor de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA.
Anterior, reprezentanţii Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW şi au dezminţit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte.
Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen şi Porsche vândute începând cu 2009 în SUA.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.