Scandia Română SA, companie ce activează pe piaţa conservelor de carne, a anunţat o creştere a cifrei de afaceri pe anul 2007 cu 9% faţă de anul 2006, atingând nivelul de aproximativ 50 milioane de euro cifră de afaceri.
Principalele contribuţii la atingerea cifrei de afaceri înregistrată în 2007 au venit din partea conservelor de carne, ce reprezintă peste 90% din vânzările totale ale companiei, cea mai mare pondere fiind deţinută de conservele de pate de ficat. Acestea au beneficiat de o creştere de aproximativ 3% comparativ cu anul 2006, mărcile Bucegi şi Sibiu deţinând un aport semnificativ în creşterea înregistrată de acest segment.
La rândul lor, produsele din gama "Tradiţii" au înregistrat creşteri semnificative în anul 2007, aceasta extinzându-se cu alte două noi sortimente -Tocăniţa de porc şi Ciolan cu fasole.
Reprezentanţii "Scandia Română" consideră creşterea înregistrată de companie drept semnificativă, având în vedere noile schimbări aduse pe această piaţă de anul 2007.
Sorin Bozdog, Director General Adjunct Scandia Română, a declarat: "Odată cu aderarea la Uniunea Europeană, taxele vamale s-au redus de la 45% la 0% şi astfel în domeniul în care noi activăm, concurenţa a fost mult mai acerbă, la raft putându-se găsi acum branduri noi, cunoscute până în 2007 doar publicului Uniunii Europene. Procentul din ce în ce mai mare al emigrărilor şi canicula înregistrată anul anterior la noi în ţară (fapt care a generat un consum mai scăzut în această perioadă, în care a crescut consumul de lichide, fructe şi legume), au constituit alţi factori ce au influenţat evoluţia consumului produselor de carne în conservă. Cu toate acestea, Scandia Română a reuşit să facă faţă provocărilor aduse de anul 2007 şi să înregistreze o creştere importantă - de 9%". Alte două produse ce au contribuit la creşterea cifrei de afaceri a Scandia Română sunt cele două noi sortimente de şuncă, lansate la începutul anului 2007: şunca Augusta - poziţionată ca produs premium - şi şunca Păltiniş, produs ce se adresează segmentului mediu al populaţiei.