Schneider Electric a anunţat că a fost recunoscut de World Economic Forum şi de McKinsey drept unul dintre cele trei "Circularity Lighthouses" globale din mediul construit, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, această nouă distincţie recunoaşte soluţiile de circularitate de pionierat care demonstrează inovaţie, impact şi valoare substanţială, precum şi maturitate în industrie. Noile "lighthouses" au fost selectate de un grup independent de experţi din industrie, mediul academic şi viaţa publică.
World Economic Forum defineşte mediul construit ca infrastructură rezidenţială şi comercială. Împreună, acestea sunt responsabile pentru 39% din emisiile de CO2 legate de energie, 33% din consumul de materiale şi generarea de deşeuri şi 25% din schimbările rezultate în urma interacţiunii oamenilor cu mediul. Reţeaua "Circular Lighthouse" a World Economic Forum oferă companiilor o modalitate de a împărtăşi şi de a învăţa unele de la altele pentru a accelera rapid acţiunile şi impactul pentru o mai mare eficienţă a utilizării resurselor.
Schneider Electric a fost recunoscut de World Economic Forum şi de McKinsey pentru abordarea sa circulară end-to-end într-un portofoliu larg de soluţii energetice şi de automatizare a clădirilor. Prin eco-design, site-uri de reciclare a deşeurilor şi o reţea globală de centre de revalorificare, Schneider Electric a evitat aproximativ 513 milioane de tone de CO2 către clienţi din 2018.
Compania foloseşte, de asemenea, 27% materiale sustenabile în produsele sale, cu obiectivul de a ajunge la 50% până în 2025. 22% dintre familiile de produse Schneider Electric au o opţiune de circularitate, iar mai mult de jumătate din locaţiile de producţie ale Schneider Electric recuperează mai mult de 99% din deşeuri, arată sursa citată.
Un exemplu în acest context este modul în care Schneider Electric oferă întrerupătoarelor MasterPact MTZ o a doua viaţă. Revalorificate la uzina MasterTech din Franţa, aceste întrerupătoare sunt colectate de la clienţi la sfârşitul duratei de viaţă al produsului, dezasamblate, diagnosticate, modernizate şi testate înainte de a fi repuse pe piaţă.
Modelele de afaceri circulare şi designul lanţului de aprovizionare fac parte din programul IMPACT Supply Chain al Schneider Electric. Acesta este următorul pas în evoluţia transformării lanţului de aprovizionare al companiei, care îşi propune să aibă un impact pozitiv atât asupra clienţilor, cât şi asupra planetei.