SelfPay a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 13,88 mil. lei, în creştere cu 195% faţă de rezultatul din aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor financiare raportate de către companie către Bursa de Valori. SelfPay SA, compania care deţine reţeaua de Staţii de Plată sub brandul omonim, este listată la BVB din anul 2021, în urma unei emisiuni de obligaţiuni corporative în valoare nominală de 3 mil. euro, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, primele şase luni din acest an au consemnat rezultate excelente pentru SelfPay, în principal ca efect al investiţiilor realizate de companie în extinderea reţelei de Staţii de Plată şi în dezvoltarea serviciilor disponibile în reţea.
Astfel, veniturile totale au urcat până la 118,33 mil. lei, reprezentând un avans de 28% faţă de nivelul consemnat în primul semestru al anului 2023 (92,75 mil. lei), în timp ce vânzările au crescut de la 86,78 mil. la 109,66 mil. lei. În acelaşi interval, reţeaua de Staţii de Plată SelfPay şi-a continuat extinderea, ajungând la peste 11.200 de unităţi amplasate în circa 2.000 de localităţi din toată ţara.
Toate fluxurile generatoare de venituri au înregistrat creşteri, în mod particular detaşându-se serviciile de plată a facturilor (cu un avans de 62%) şi serviciile financiare (58%) precum încasarea ratelor la credite, intermedierea de servicii bancare şi vânzarea de monede electronice.
"Rezultatele excelente din primele şase luni ale acestui an sunt în concordanţă cu cele prognozate în planul de afaceri şi în linie cu evoluţia companiei din ultimii ani", spune Adrian Badea, Director General al SelfPay SA. "De asemenea, ele demonstrează că am mizat corect, din punct de vedere strategic, pe diversificarea serviciilor oferite prin intermediul Staţiilor de Plată SelfPay, intrând astfel pe noi pieţe verticale, cum sunt serviciile de tip casierie pentru companii private şi administraţii publice, sau facilitarea plăţii taxelor şi impozitelor locale, în parteneriat cu un număr din ce în ce mai mare de entităţi locale - în majoritate, dar nu exclusiv primării şi alte instituţii publice locale. Un rol la fel de important în strategia noastră de business îl are dezvoltarea ecosistemului SelfPay prin aplicaţia mobilă SelfPay Now."
În prezent, prin Staţiile de Plată SelfPay utilizatorii au la dispoziţie peste 300 servicii, de la reîncărcarea cartelelor preplătite de telefonie mobilă la plata facturilor de utilităţi, achiziţia de bilete de călătorie, bilete la diverse evenimente sau loto, plata ratelor la credite, plata rovinietei, a taxei de paşaport, de permis auto etc.
Investiţiile derulate de SelfPay, cum sunt cele pentru dezvoltarea aplicaţiei SelfPay Now sau pentru serviciile dezvoltate pentru plata taxelor şi a impozitelor, demonstrează angajamentul strategic al companiei faţă de inovaţie. "SelfPay este, înainte de toate, o companie de fintech care dezvoltă cu resurse proprii software-ul care stă la baza sistemului de colectare a plăţilor instalat pe Staţiile de Plată. Rezultatele investiţiilor noastre continue se reflectă şi în evoluţia EBITDA, care a crescut puternic chiar şi în condiţiile cheltuielilor realizate pentru extinderea reţelei de Staţii de Plată, care în ultimii cinci ani s-a dublat", adaugă Adrian Badea, se menţionează în comunicat.
Facilităţile oferite de inovaţii precum Cash Deposit, funcţie care le permite utilizatorilor aplicaţiei SelfPay Now să îşi alimenteze în timp real cu numerar cardul bancar la orice Staţie de Plată SelfPay, şi funcţia de transfer de bani în timp real de pe cardul unui utilizator al aplicaţiei SelfPay Now pe cardul altui utilizator sau între cardurile proprii ale utilizatorilor, au contribuit la rândul lor la creşterea numărului de tranzacţii procesate de SelfPay, înregistrând un avans de 19% în primul semestru, comparativ cu aceeaşi perioadă similară a anului 2023. De la lansarea aplicaţiei, în 2022, la finalul primelor şase luni ale anului curent, aceasta a ajuns să fie adoptată de mai mult de 400.000 de utilizatori. În prezent (luna septembrie) numărul utilizatorilor înrolaţi în aplicaţie a depăşit pragul de 500.000.