Proiectul de buget aprobat de Camera superioară a Parlamentului prevede pentru, anul viitor, cheltuieli generale ale funcţionarilor publici de peste 37,5 milioane de euro. Anexa Proiectului de hotărâre privind bugetul de venituri şi cheltuieli ale Senatului pe anul 2008, supus la vot marţi, 9 octombrie, arată că mai mult de jumătate din fonduri vor fi destinate pentru plata salariilor. Potrivit documentului, funcţionarii publici vor dispune de peste 20,6 milioane de euro pentru cheltuieli salariale, din care, salariile în cash reprezintă 66.810.000 lei (circa 20,2 milioane de euro), iar salariile în natură - tichete de masă şi locuinţe de serviciu 1.340.000 lei (aproximativ 406.000 euro).
Cei 957 de funcţionari publici, din care 137 sunt senatori, au supus votului, pentru bunuri şi servicii, un buget de 32.703.000 lei (circa 9,9 milioane de euro). Potrivit anexei, "diurna" pentru deplasările interne şi în străinătate ale funcţionarilor publici se va ridica la 11.300.000 lei - circa 3,4 milioane de euro, în timp ce, pentru activităţile de protocol şi reprezentare vor fi alocate 4.040.000 lei, peste 1,2 milioane de euro. Transferul între unităţi ale administraţiei publice necesită 1.800.000 lei (circa 545.000 euro), în timp ce, transferul funcţionarilor în străinătate va impune un efort financiar de 430.000 lei - circa 13.000 euro.
Pentru confortul funcţionarilor publici, în plen, s-a votat un buget de 6.995.000 lei (peste 2,1 milioane de euro), din care, pentru achiziţia de maşini şi mijloace de transport 5.259.000 lei (peste 1,5 milioane de euro). Potrivit anexei, cele mai mici cheltuieli ale funcţionarilor publici vor fi pentru consultanţă şi expertiză, 15.000 lei - circa 4545 euro.
Proiectul de buget a fost votat în plen de 61 de senatori, obţinând 41 de voturi pentru, 18 abţineri, un singur vot împotrivă şi un vot anulat. Menţionăm că pentru anul în curs bugetul de cheltuieli şi venituri al Senatului însuma 111.640.000 lei, respectiv 33,8 milioane de euro.