Un român din cinci este foarte interesat de ceea ce înseamnă finanţe, dar numai unu din patru este mulţumit, a spus, ieri, Sergiu Manea, CEO BCR, în cadrul unui eveniment dedicat Zilei educaţiei financiare.
Şeful BCR a menţionat, citat de Agerpres, că după sănătatea fizică, sănătatea financiară a unui individ, a unei gospodării sau comunităţi este cel de-al doilea mare factor de stres sau de preocupare în viaţa fiecăruia dintre noi, doar că, încă, nu recunoaştem acel element sau nu vrem să vorbim despre el.
Un studiu realizat de Unlock Market Research la cererea BCR în 2021 arată faptul că nevoia de educaţie financiară este una presantă în România. Conform datelor prezentate de Adina Vlad, fondator al companiei Unlock Research, 55% dintre români au un nivel scăzut de maturitate financiară şi doar 1 din 4 aplică reguli de educaţie financiară în viaţa de zi cu zi. Mai mult, 58% dintre români spun că regretă nivelul lor scazut de interes faţă de propria educaţie financiară. Cele mai mari regrete financiare sunt legate de faptul că 71% dintre respondenţi cumpără lucruri de care nu au nevoie, doar pentru că sunt ieftine, 65% cumpără lucruri din impuls, fără a face calcule înainte, iar 62% nu îşi monitorizează cheltuielile sau le prioritizează greşit. Atunci când au de luat decizii financiare importante, 1 din 2 români se bazează pe familie şi prieteni, 1 din 5 preferă să ia astfel de decizii fără a se consulta cu cei din jur şi doar aproximativ 12% se consultă cu banca sau cu un specialist financiar.
"Între gradul de bunăstare financiară şi nivelul educaţiei financiare există o corelaţie directă puternică, astfel încât alegerile financiare pe care românii le fac zi de zi impactează, fără doar şi poate, prosperitatea lor şi a întregii societăţi. O persoană educată financiar este mult mai concentrată pe a-şi construi viitorul, un viitor sustenabil, cu beneficii atât pentru sine, cât şi pentru cei din jur, astfel încât întreaga societate să se bucure de mai multă prosperitate şi o dezvoltare accelerată", susţine Nicoleta Deliu, director de comunicare BCR.
Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală modernă a cărei viziune este dezvoltarea prin educaţie inovativă a unei societăţi bazate pe valori. Şcoala de Valori îşi propune să schimbe orizontul mental al tinerilor şi să-i ajutăm să-şi însuşească inteligenţa valorilor prin programe şi ateliere care să-i ghideze, să-i consilieze pentru dezvoltarea caracterului şi a personalităţii, să-i îndrume în acţiuni de civism activ şi de coeziune şi incluziune socială.