Mai mulţi clienţi ai ING Bank România au semnalat din nou, astăzi, că nu pot accesa unele servicii ale băncii, după o situaţie similară înregistrată vineri, însă reprezentanţii sucursalei româneşti a grupului olandez susţin că este vorba doar de incidente izolate, transmite Hotnews.ro.
Problemele au fost semnalate pe parcursul zilei de vineri la ore diferite.
Situaţiile înregistrate vineri şi luni vin după ce, în 10 septembrie, un incident generat de un test al sistemului de stingere a incendiilor a făcut indisponibile reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home-Bank.
Ulterior, banca anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci şi ar putea acoperi şi alte costuri ale clienţilor.
"Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00", a arătat ING Bank, într-un comunicat.
După incident, ING a admis că a comunicat neadecvat pe perioada incidentului.
"Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi. Ne cerem scuze încă o dată pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate", a susţinut banca.
Banca avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015.
ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul şapte la finalul anului 2015 după active, cu o cota de piaţă de 6,3%.
Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată că banca în România, ci are statut de sucursala la Bucureşti a ING Bank Amsterdam.