Supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, anunţă plafonarea preţurilor a 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare, până în aprilie 2023.
Acţiunea face parte dintr-o serie de măsuri menite să ajute consumatorul, precum categoria Save Food, Reducerile Săptămânii şi sacoşa cu fructe şi legume "Salvează-mă".
Potrivit Institutului Naţional de Statistică, rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (octombrie 2021 - septembrie 2022) faţă de precedentele 12 luni (octombrie 2020 - septembrie 2021) este 11,8%• .
Sezamo reacţionează la această creştere bruscă, limitând preţurile la produsele alimentare de bază pentru perioada 1 noiembrie - 30 aprilie 2023. Astfel, Sezamo va garanta preţuri plafonate la o serie de 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare şi 3 produse nealimentare, precum hârtie igienică, rolă de prosoape de bucătărie şi săpun solid. În rândul produselor alimentare cu preţuri plafonate se regăsesc produse de bază, precum zahăr, ulei, făină, orez, salam, ouă, unt, lapte, iaurt, smântână, apă plată şi pâine feliată, la care se adaugă alte produse necesare în gospodărie, şi anume paste făinoase, bulion, dulceaţă, castraveţi muraţi, şuncă feliată, cafea măcinată, ceai, pulpe de pui, carne tocată de porc şi mici de porc. Acţiunea de plafonare a preţurilor va fi implementată până la finalul lunii aprilie 2023. În cazul în care vor interveni scumpiri ale acestor produse, Sezamo va credita automat diferenţa dintre preţul real de vânzare practicat în piaţă şi preţul îngheţat în contul clientului sub formă de credite, iar banii astfel economisiţi pot fi apoi utilizaţi la Sezamo pentru achiziţionarea altor bunuri.
Preţurile alimentelor cresc brusc şi, combinate cu preţurile energiei, ar putea avea un impact negativ asupra multor gospodării locale. Sezamo acţionează prin limitarea preţurilor pentru o serie de produse alimentare de bază din coşul său de cumpărături. Toma¹ Chadzivasilis, CEO al Sezamo în România, explică: "Am spus mereu că Sezamo este pentru toată lumea. Suntem o companie responsabilă şi dorim să facem lucrurile mai uşoare pentru clienţii noştri în aceste vremuri dificile. Prin urmare, ne gândim la diferite modalităţi de a ajuta clienţii pentru ca experienţa lor de cumpărături să fie rezonabilă pentru portofelele acestora. Una dintre aceste modalităţi este promisiunea unei garanţii de preţ pentru anumite alimente de bază pe o perioadă de minimum 6 luni."
Michael Kaiser, CCO la Sezamo România detaliază: "Vrem să ne asigurăm că toată lumea va avea acces nemijlocit la o serie de produse alimentare de bază care se regăsesc în coşul săptămânal. Modalitatea pe care am găsit-o pentru a păstra preţurile rezonabile pentru aceste produse alimentare de bază a fost ca, în cazul unei scumpiri a produsului respectiv, să transformăm diferenţa de preţ în credit pentru cumpărăturile viitoare de la Sezamo. Aceste preţuri vor fi valabile pentru o singură bucată din fiecare produs la fiecare achiziţie. Diferenţa dintre preţul curent de vânzare şi preţul maxim garantat va fi întotdeauna rambursată clientului de către Sezamo prin creditarea contului acestuia. Creditul poate fi folosit apoi pentru achiziţii ulterioare."
La Sezamo, clientul se află întotdeauna în centrul tuturor activităţilor - de la deciziile de zi cu zi până la serviciile ireproşabile, care reprezintă ţelul companiei faţă de consumatori. Îngheţarea preţurilor pe o perioadă stabilită reprezintă, pentru Sezamo, o iniţiativă prin care obsesia pentru clienţi se traduce în mod direct, în linie cu misiunea companiei.