Sindicaliştii Societăţii de Transport Bucureşti l-au avertizat pe director că declanşează conflictul de muncă

E.M.
Companii / 5 septembrie 2023

Sindicaliştii Societăţii de Transport Bucureşti l-au avertizat pe director că declanşează conflictul de muncă

Adrian Criţ, Directorul Societăţii de Transport Bucureşti (STB), afirmă că a fost notificat de sindicalişti cu privire la începerea conflictului colectiv de muncă, în urma ameninţărilor cu greva generală, în cazul în care salariile nu sunt majorate, informează news.ro.

Sindicaliştii ameninţă cu greva generală dacă nu le sunt majorate salariile, în condiţiile în care un şofer câştigă peste 6.600 de lei net lunar.

În prezent, un şofer angajat al STB câştigă peste 6.600 de lei net pe lună, dar unii au cerut şi un aşa-numit "spor de burduf", pentru conducerea vehiculelor cu o lungime mai mare.

Adrian Criţ a declarat că revendicările sindicatelor din STB care ameninţă cu greva trebuie să fie realiste: "Reprezentanţii Societăţii de Transport Bucureşti au negociat începând cu data de 18 iulie noile clauze din viitorul contract colectiv de muncă, clauze pe care sindicatul reprezentativ din cadrul societăţii şi le dorea implementate. Cert e însă că solicitările lor trebuie să ţină seama de bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii şi de contractul de delegare pe care noi îl avem cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov. Noi putem şi admitem că, luând în considerare inflaţia existentă şi salariile angajaţilor, e normal să crească cu un indice care să ţină seama de acest deficit, dar pe de altă parte, trebuie să fie nişte propuneri realiste. Noi am plecat la negocieri având o propunere iniţială, noi, administraţia, vis-a-vis de introducerea sporurilor permanente în salariu, astfel încât, odată cu majorarea salariului minim pe economie, societatea să nu fie nevoită să ofere nişte bugete substanţiale pentru cheltuiala cu personalul, luând în considerare că sporurile pe care le deţin angajaţii în momentul de faţă sunt unele foarte mari. Pe de altă parte, trebuie să ţinem seama şi de măsurile de austeritate, care vor fi implementate la nivel naţional pentru toate companiile ce au ca acţionari statul român sau unităţile administrativ-teritoriale".

Directorul STB a precizat că un şofer de autobuz sau un vatman câştigă peste 1.000 de euro pe lună.

"Impactul bugetar, urmare a solicitărilor sindicatului reprezentativ, e de circa 123 de milioane de lei pe an. E o sumă pe care STB nu şi-o permite astăzi. Noi ne dorim să negociem în continuare. E adevărat că ieri (luni - n.r.) am primit o notificare din partea sindicatului, vis-a-vis de începerea conflictului colectiv de muncă. Potrivit legislaţiei privind protecţia socială, noi suntem obligaţi să răspundem în trei zile solicitărilor sindicatului, urmând ca după aceea probabil să intrăm într-o zonă de conciliere cu reprezentanţi ai Inspectoratului Teritorial de Muncă Bucureşti (...). Angajaţii noştri beneficiază de nişte salarii ok, din punct de vedere a ceea ce există la nivel naţional. Salariul mediu brut pentru prima jumătate a anului, urmare a depunerii sitaţiilor financiare, e de 8.000 de lei. Vă daţi seama? Sunt nişte salarii destul de ok la nivelul societăţii (...). Tot urmare a analizei efectuate pe prima jumătate a anului, salariul mediu net pentru şoferii şi manipulanţii de la tramvaie este de 6.616 lei. E o realitate cu care ne confruntăm. Pe lângă drepturile salariale suplimentate foarte mult, sunt şi alte solicitări, care de asemenea impactează bugetul societăţii şi aş exemplifica majorarea numărului de zile de concediu cu două zile pentru fiecare categorie de personal, tichete sociale mărite, tichete de masă mărite", a explicat Adrian Criţ.

Întrebat dacă este adevărat că liderii sindicali din STB au cerut "spor de burduf", Adrian Criţ a răspuns: "Nu l-aş numi aşa. E adevărat că s-a solicitat ca şoferii care conduc vehicule cu o lungime mai mare să beneficieze de sporuri suplimentare de linie (...). Eu consider că pregătirea profesională a şoferilor e aceeaşi, şoferii se schimbă pe vehicule, nu e nici un şofer proprietarul vehiculului şi, atâta vreme cât cu toţii conduc pe aceleaşi linii, nu văd de ce să apară diferenţieri".

"Doresc practic glisarea, pentru că în momentul de faţă contractul colectiv de muncă e structurat pe Anexa 2 pe anumite grile de salarizare pe fiecare funcţie din cadrul societăţii şi practic doresc majorarea acestor grile de salarizare cu două unităţi. Asta înseamnă că la venitul mediu, fiecare angajat va câştiga undeva net o valoare de circa 700 de lei", a adăugat acesta.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb