SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale şi finisaje pentru construcţii din România, listat la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 27 de ani în acest domeniu, anunţă rezultatele financiare aferente primului semestru din 2024. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 158 milioane de lei, o creştere de aproximativ 9% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, susţinută de avansul vânzărilor în toate cele 3 canale de distribuţie, conform unui comunicat remis redacţiei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX:
"Rezultatele din primul semestru al anului 2024 reflectă capacitatea noastră de a ne adapta şi de a răspunde eficient la dinamica pieţei. Am prioritizat consolidarea poziţiei în piaţă, am gestionat cu succes provocările, de la schimbările fiscale la deficitul de forţă de muncă, înregistrând cel mai bun semestru din punct de vedere al cifrei de afaceri din ultimii trei ani. Creşterea de 9% a afacerilor şi consolidarea în canalul B2B ne încurajează să ne urmăm obiectivele ambiţioase. Ne concentrăm pe extinderea portofoliului de produse, urmărind nevoile din piaţa construcţiilor de logistică, industrie şi infrastructură. Explorăm totodată noi oportunităţi pentru dezvoltarea afacerii şi creştere sustenabilă, având ca obiectiv atingerea unei cifre de afaceri de 100 de milioane de euro până la finalul anului 2026."
Creşterea afacerilor SIPEX a fost susţinută de un management atent al stocurilor, previzionarea precisă a vânzărilor, precum şi gestionarea atentă a cheltuielilor, cu evoluţii pozitive ale vânzărilor în toate cele 3 canale de distribuţie. În structura veniturilor, vânzările înregistrate în canalul retail tradiţional au crescut cu 6%, cele realizate prin canalul B2B cu 14%, şi cele prin magazin şi online cu 29%.
Profitul net realizat în primul semestru din 2024 a fost de 3 milioane de lei, o scădere de 6,6% faţă de primul semestru din 2023, ca urmare a creşterii cheltuielilor de exploatare, în special cele legate de achiziţionarea de mărfuri, salarii, utilităţi, precum şi a noului impozit minim pe cifra de afaceri. Raportat la primul trimestru din anul curent, profitul net a înregistrat o creştere semnificativă în trimestrul doi, pe fondul creşterii vânzărilor cu 28%.
Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate.
Distribuţia se realizează prin cele trei canale:
● Retailul tradiţional - magazine de diferite dimensiuni, cu excepţia celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenţi dedicaţi.
● Business to business (corporate) - societăţi de construcţii, dezvoltatori, instituţii de stat sau private, echipe de meseriaşi şi persoane fizice care construiesc în regie proprie sau îşi renovează proprietăţile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenţi şi de a reduce costurile operaţionale, prin oferirea unor facilităţi self-service.
● Magazin online propriu - cu aplicaţie de mobil, tabletă şi laptop. Aplicaţia utilizată repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare aferente semestrului 1 din 2024 îl găsiţi aici.