Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) au anunţat, luni, acordarea de sprijin clienţilor şi autorităţilor privind limitarea efectelor negative asupra bunăstării economice individuale, a economiei ţării noastre şi a sănătăţii şi siguranţei publice în contextul apariţiei pandemiei cauzate de noul coronavirus, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, în acest context, instituţiile bancare caută soluţiile tehnice individuale şi legale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor viabili, de la caz la caz, privind plata ratelor aferente creditelor aflate în derulare.
"Pentru a putea implementa o astfel de măsură în sprijinul clienţilor care se confruntă cu probleme de lichiditate generate de efectele pandemiei de COVID-19 este necesar ca, în urma analizei făcută cu reglementatorii şi auditorii, astfel de măsuri acordate de bănci în condiţii excepţionale să nu conducă la deteriorarea profilului de risc pentru clienţii şi expunerile respective, potrivit reglementărilor europene si naţionale în ceea priveşte riscul de credit. Sistemul bancar a înaintat deja într-o manieră proactivă, atât către Guvernul României cât şi către Banca Naţională a României, un set de măsuri menite a-i permite să fie cât mai bine pregătit în a răspunde solicitărilor clienţilor şi a contracara efectele nocive generate de pandemie. Comunitatea bancară face toţi paşii necesari pentru a evita orice perturbări majore în economie şi pentru a asigura finanţarea economiei şi accesul persoanelor juridice si fizice la serviciile esenţiale. Sectorul bancar tratează cu toată responsabilitatea provocările de ordin economic şi cele de sănătate publică ce pot fi generate de pandemie.", se arată în comunicatul remis.
În contextul manifestării pandemiei de COVID-19, ca măsură suplimentară de asigurare a sănătăţii, băncile recomandă populaţiei efectuarea plăţilor fără numerar, prin mijloace moderne de plată puse la dispoziţie de băncile din ţara noastră, precum cardurile sau plăţile online.
"Băncile îşi vor informa în mod constant clienţii asupra necesităţii de a evita ori de câte ori va fi posibil contactul fizic direct în sucursale şi agenţii. În acest sens, băncile vor lua măsuri prin care să poată deservi clienţii persoane fizice prin intermediul mediului online, pentru un număr cât mai mare de produse si servicii. În acest context, considerăm că se impune adoptarea cu celeritate a proiectului legislativ prin care semnătura electronică avansată să poată îndeplini cât mai multe dintre funcţiunile semnăturii electronice calificate, ceea ce ar putea constitui un ajutor real pentru consumatori.", transmite comunicatul.
Conform reprezentanţilor instituţiilor, sistemul bancar românesc este pregătit să facă faţă provocărilor ce pot apărea, fiind în dialog cu Guvernul, Banca Naţională a României şi alte instituţii publice. "Vom continua să monitorizăm îndeaproape situaţia şi să propunem măsuri suplimentare pentru a sprijini consumatorii, companiile şi economia locală, cu menţiunea că facilităţile ce ar putea fi acordate de bănci clienţilor care întâmpină dificultăţi financiare temporare, de la caz la caz în funcţie de situaţia individuală, să nu conducă la creşterea cerinţelor de capital şi a expunerilor neperformante. În acest sens, instituţiile de credit vor acorda o atenţie deosebită privind posibilitatea agenţilor economici de a-şi păstra angajaţii şi capacitatea de retribuire a acestora.
Pe lângă măsurile individuale de sprijin pe care le adoptă băncile de la caz la caz, considerăm că va fi esenţial suportul reglementării naţionale şi europene pentru anumite derogări menite să permită băncilor să acorde un sprijin mai amplu clienţilor persoane fizice şi juridice care pot întâmpina dificultăţi în această perioadă. Astfel, comunitatea bancară din România s-a raliat demersului înaintat de Federaţia Bancară Europeană către autorităţile europene prin care propune un set de măsuri cuprinzătoare pentru rafinarea cadrului prudenţial astfel încât să permită sprijinirea mai amplă a clienţilor. Toţi clienţii din statele Uniunii Europene trebuie să beneficieze de un tratament similar în condiţiile pandemiei COVID-19. În prezent, colaborăm cu Federaţia Bancară Europeană şi cu omologii din cadrul federaţiilor şi asociaţiilor bancare la nivelul statelor europene, pentru a lua măsuri adecvate şi direcţionate, funcţie de necesităţi.", precizează reprezentanţii ARB şi CPBR.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.03.2020, 14:05)
...Un articol "long"...vom face ,,vom drege...vom lua legatura...vom .vom. Concret... de ex Ce sa se astepte pers.fizice: 1,2,3...Ce sa se astepte IMM-urile...1,2,3.... etc. Pe puncte ce vrea sa se intreprinda,chiar daca inca nu se aplica.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MIHAI în data de 16.03.2020, 15:58)
Bancile in sprijinul romanilor.Doamne ajuta !!!A crescut roborul.A CRESCUT EURO .Unde or sa ajunga??!!La ce te astepti de la niste camatari recunoscuti de toate guvernele ?Si totusi de noi, chiar isi bat joc !!!?