Sistemul de transport din Capitală şi Ilfov, integrat cu metroul de la 1 august

G.U.
Miscellanea / 27 iulie 2021

Sistemul de transport din Capitală şi Ilfov, integrat cu metroul de la 1 august

Întregul sistem de transport din Regiunea Bucureşti - Ilfov va fi integrat, începând cu data de 1 august 2021, astfel încât nu vor mai exista diferenţe de tarif între liniile urbane, regionale şi cele expres, iar pasagerii vor putea călători atât la suprafaţă, cât şi cu metroul, cu acelaşi bilet, într-un anumit interval de timp, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI), noua politică tarifară va fi implementată gradual.

Astfel, pentru a facilita adaptarea călătorilor, în toată luna august, pasagerii vor putea valida atât bilete de 1,30 lei (care permit doar o călătorie cu un singur vehicul), cât şi bilete de 90 sau de 120 de minute (care permit mai multe călătorii, cu mai multe mijloace de transport, inclusiv cu metroul). Tot pentru acomodarea populaţiei cu noile tarife, în luna august, controlorii vor desfăşura acţiuni susţinute de prevenţie şi de îndrumare pentru călători.

"Prin această măsură, cu acelaşi bilet, deplasarea locuitorilor din Ilfov cu autobuze ale vechilor linii regionale, care era restricţionată la limita administrativă a Capitalei, va putea fi continuată până în centrul metropolei, în toată reţeaua de transport, cu o singură validare. Eliminarea diferenţelor de tarif dintre zone îi va avantaja şi pe locuitorii din Bucureşti, care, de exemplu, vor dori să meargă la sfârşit de săptămână în zone de agrement" , menţionează reprezentanţii asociaţiei care gestionează transportul public de călători din regiune şi a luat această decizie.

În opinia acestora, astfel vor fi corectate situaţiile în care un călător era nevoit să valideze două călătorii pentru o cursă scurtă, deoarece tranzita un capăt de linie (de exemplu Ministerul Transporturilor - Gara de Nord - Grădina Botanică), notează sursa citată.

Prin noua politică tarifară, TPBI introduce pe scară largă în Bucureşti şi Ilfov un concept foarte răspândit în Europa, astfel încât, dacă un pasager optează pentru un bilet de 3 lei, îl poate utiliza pentru 90 de minute numai cu transportul de suprafaţă, iar pentru un bilet de 5 lei, poate utiliza timp de 120 de minute atât transportul de suprafaţă, cât şi cel subteran (metroul).

Biletul de 24 de ore rămâne la acelaşi tarif (8 lei). În plus el va fi valabil chiar 24 de ore, nu doar de la ora emiterii şi până la miezul nopţii, cum era până acum. La fel şi biletul de 72 de ore, spun reprezentanţii TPBI.

"Dacă cineva doreşte un bilet de 24 de ore cu care să poată călători şi la suprafaţă, şi cu metroul, tariful este de 14 lei. Pentru un bilet similar, dar pentru un interval de timp de 72 de ore, tariful este de 35 lei. Mai mult decât atât, dacă pasagerii optează pentru abonamente, avantajele sunt şi mai mari: astfel, un abonament pe toate liniile din Regiunea Bucureşti - Ilfov devine mai ieftin (80 lei, faţă de 125 lei), la fel ca şi abonamentul pe toate liniile din regiune plus un abonament de metrou (140 lei, faţă de 195 lei)", se arată în comunicat.

Potrivit surse citate, o altă facilitate inedită este posibilitatea oferită companiilor de a le oferi angajaţilor abonamente, la un tarif cu 10% mai ieftin (în cazul achiziţiei a peste 30 abonamente).

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorităţi publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competenţă, conform Regulamentului CE 1370/2007.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. Integrarea asta va genera cresterea emisiilor de carbon si implicit a poluarii pentru ca multi oameni vor renunta la transportul in comun si vor reveni la calatoria cu autoturismul personal, datorita pretului nejustificat de mare al unei calatorii cu STB-ul (care ofera conditii mizere la preturi de lux).

    Treaba asta a fost gandita prost!!!! 

    1. Inainte plateai 195 lei pe ambele abonamente (linii de suprafata + metrou), acum vei da 140 RON. Unde e scumpirea? Mai ales pentru cineva care circula zilnic spre Bucuresti si este atent la bani, nu vad cum mersul cu masina devine mai avantajos acum.

      Iar aberatia cu bilet pe o singura calatorie, eu nu am intalnit-o in alte orase din Vest. Bine ca in sfarsit au scos-o. 

      Si daca nu am nevoie de metrou? Abonamentul pe o luna la suprafata a crescut de la 50 de lei la 80 de lei. Iar optiunea cu bilet pe durata determinata este praf in ochii celor care nu cunosc cum circula mijloacele de transport in comun la suprafata. Tramvaie deraiate, autobuze blocate in trafic, troleibuze defecte pe traseu - timpul se scurge rapid, reglementari pentru astfel de cazuri nu am vazut in beneficiul calatorilor. Nu mai vorbesc de graficele de circulatie care sunt facute de STB in avantajul STB. Si chiar si asa pentru nerespectarea lor nu raspunde nimeni.

      Aici este scumpirea:

      Un abonament pe o luna la STB costa acum 30 lei iar de la 1 august va costa 80 lei - pretul aproape ca s-a triplat. Nu se vede scumpirea asta de la tine, de-acolo? Unde locuiesti, pe Marte? 

      Nu vezi cum mersul cu masina devine mai avantajos?

      Pentru ca oferta "concurentei" STB s-a scumpit iar conditiile de calatorie au ramas aceleasi. Uite de-asta multi vor reveni la transportul cu masina personala! 

      Eu citesc din articol așa: abonament pe toate liniile București-Ilfov devine 80 de lei, fața de 125 de lei până acum. Eu la cei care fac naveta in acest mod m-am referit, dacă până acum dădeau 125 de lei (sau 195 cu metrou), nu ar avea motive sa treacă pe mașină din cauza abonamentelor noi, care sunt mai ieftine.

      Iar în legătură cu abonamentul din București, fie că era 30, fie 50 - nu cred că o persoană care ar avea bani de o mașină personală și bani de combustibil nu își permite să dea 80 de lei pe transportul in comun.

      Sunt de acord că serviciile de transport în comun nu sunt cele mai bune, și aici trebuie pusă mai multă presiune pe autorități. Doar că serviciile de calitate costa. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb