Mircea Căpăţînă, co-fondator şi director de marketing SmartBill, preia 8% din business-ul Curiera, singurul serviciu de curierat 100% electric din Bucureşti-Ilfov. Investitorul contribuie cu 80.000 euro pentru creşterea afacerii de curierat fondată de Silvia Duţă, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Despre motivaţia acestei investiţii, Mircea declară: "Mi-a plăcut antreprenorul, în primul rând, încă din platoul de la Imperiul Leilor. Mi-a plăcut gradul nebun de implicare pe care îl are Silvia. Ea este întruchiparea pentru două expresii celebre în domeniul investiţiilor: "skin in the game" şi "all in". Mi-a plăcut cât de mult cunoaşte piaţa de curierat. Mi-a plăcut de ea ca om, căci oamenii investesc, în primul rând, în oameni. Şi, evident, mi-a plăcut şi business-ul Curiera şi rata de creştere accelerată de la o lună la alta şi faptul că se dau peste cap să facă livrări cu maşini 100% electrice."
Antreprenorul spune, despre implicarea sa în business-ul Curiera: "Cred că pot ajuta Curiera în procesul de creştere, de la decizii de business şi strategie până la runde mai mari de investiţii şi, dacă va fi cândva cazul, exit. Sunt convins că nu va trece mult până compania va fi foarte atractivă pentru jucători mari locali sau chiar internaţionali. Mă încântă toate perspectivele, ce putem oferi pieţei, clienţilor şi, nu în ultimul rând, fondatoarei, Silvia."
Despre piaţa de curierat din România, Mircea spune: "Cred că este o piaţă provocatoare, în continuă evoluţie, piaţă în care sigur e loc de inovaţie, iar Curiera cu maşini 100% electrice, câştigă exact aici. Un business care excelează într-o piaţă din ce în ce mai grea este mai atractiv pentru investitori." În plus, despre viitorul pieţei de curierat electric, investitorul adaugă: "Cred că şi jucătorii mari se vor alătura acestui demers şi faptul că suntem primii ne oferă un avantaj competitiv excelent."
Pe termen lung, obiectivele Curiera ţin atât de eficientizare, cât şi de extindere. Ceea ce diferenţiază afacerea de alte companii este obiectivul de sustenabilitate. Echipa îşi doreşte să investească în implementarea practicilor şi a tehnologiilor sustenabile, pentru a reduce impactul asupra mediului şi a se alinia la standardele ESG (en. Environmental, Social, Governance). Legat de răspunsul publicului, Silvia declară: "Sunt încântaţi de ideea reducerii poluării şi de susţinerea mediului înconjurător şi se bucură că putem oferi servicii de curierat sustenabile şi prietenoase. Mulţi clienţi semnează contractul cu noi doar datorită faptului că livrăm cu maşini electrice."
Cei 80.000 euro vor fi utilizaţi ca treaptă pentru expansiunea afacerii şi capital de lucru, pentru a eficientiza infrastructura companiei. Pe termen lung, afacerea Curiera îşi propune să investească în responsabilitate socială şi durabilitate: "În contextul creşterii preocupărilor legate de mediul înconjurător, ne asumăm responsabilitatea socială şi explorarea constantă de opţiuni de durabilitate, aşa cum sunt vehiculele electrice şi ambalajele prietenoase cu mediul."