Marile agenţii imobiliare şi dezvoltatorii puternici nu sunt descurajaţi de actuala criză financiară internaţională şi posibilele implicaţii pe piaţa noastră imobiliară, chiar dacă tranzacţiile au scăzut considerabil. Ei susţin că există soluţii care asigură continuarea afacerilor şi pe timp de criză.
Irina Petrescu, manager în cadrul companiei imobiliare "Esop Consulting", a declarat: "Dacă un proiect nu este adaptat la piaţă, atunci el nu se va vinde nici în condiţii de criză, nici în afara ei. Dacă suprafeţele, facilităţile, finisajele nu sunt bine corelate cu zona sau cu preţul de vânzare, proiectul va fi un insucces pentru orice fel de piaţă imobiliară". Domnia sa arată, într-un comunicat de presă remis redacţiei, că dezvoltatorii care vor avea dificultăţi în următoarea perioadă vor fi aceia care nu vor înţelege că piaţa trece nu printr-o criză, ci printr-un moment de reaşezare. Ei trebuie să îşi adapteze proiectele la noile realităţi, însemnând cine sunt acum clienţii, ce vor de la un proiect rezidenţial şi mai ales ce pot să ofere în schimb în termeni financiari.
Conducerea dezvoltatorului QCM afirmă că cei care şi-au propus o afacere constantă, dar sigură, cu profituri de maxim 40% împărţite pe mulţi ani de-acum înainte, nu se sperie de situaţia actuală a pieţelor financiare internaţionale şi de scăderea tranzacţiilor. Atât timp cât cererea înregistrată pe piaţa românească este mare, tot ce se poate întampla este să obţii un profit mai mic, în niciun caz să pierzi, afirmă cei de la QMC.
La rândul său, Nimrod Zvik, director marketing în cadrul "Seven Hills", a declarat că dezvoltatorii trebuie să practice profituri decente şi să construiască pentru cei cu venituri medii. Vor trece cu bine de criză dezvoltatorii care nu depind de bănci şi au suficiente resurse financiare ca să-şi implementeze proiectele pe termen lung.
Hai Solomon, dezvoltatorul proiectului "Obor Towers", susţine că România este în continuare atractivă pentru investitori pentru că există o cerere foarte mare de locuinţe. Dacă proiectul este adaptat la piaţă, atât din punctul de vedere al facilităţilor, cât şi al preţului, el se va vinde.