Banca Comercială Română se bucură de cea mai ridicată notorietate (top of mind), se relevă într-o analiză IRES, prezentată de sociologul clujean Vasile Dâncu, pe blog-ul propriu. Potrivit analizei, BRD şi Banca Transilvania ocupă locurile doi şi trei în topul notorietăţii băncilor.
"Aceasta (n.r. BCR) este urmată de BRD, menţionată de 18% dintre respondenţi, Banca Transilvania - 13%, Raiffeisen Bank - 11%, Bancpost - 5% şi ING - 5%", mai arată Vasile Dâncu, care precizează că "restul băncilor au fost menţionate de sub 5% dintre respondenţi".
Conform sociologului, "notorietatea asistată a principalelor bănci care îşi desfăşoară activitatea în România relevă următoarele distribuţii în cadrul subeşantionului de utilizatori de servicii bancare din mediul urban: BCR este menţionată spontan de cei mai mulţi dintre respondenţi (25%), atunci când sunt întrebaţi care este banca în care au cea mai mare încredere". Aceasta este urmată de BRD - 17%, Raiffeisen Bank - 12% , Banca Transilvania - 11% şi CEC Bank - 7%.
O distribuţie similară se regăseşte şi în cazul băncilor la care respondenţii ar depozita o sumă mare de bani, dacă ar dispune de ea, cu mici variaţii - BCR - 24%, 15%, Banca Transilvania - 11%, Raiffeisen Bank - 10% şi CEC Bank - 8%", scrie Vasile Dâncu.