Sondaj: părinţii din Portugalia şi România susţin că şcolilesunt responsabile pentru dezvoltarea competenţelor digitale.
Sondajul realizat de Fundaţia Vodafone, realizat pe 10.000 de respondenţi, părinţi europeni, arată variaţii mari în ceea ce priveşte accesul la infrastructură şi competenţe digitale în şcolile din ţările europene.
Portugalia şi România sunt ţările care susţin cel mai mult ideea ca şcolile să fie responsabile pentru dezvoltarea competenţelor digitale.
Fundaţia Vodafone, prin SkillsUpload Jr, oferă elevilor şi profesorilor abilităţile, încrederea şi cunoştinţele pentru a prospera într-o societate digitală în creştere. SkillsUpload Jr a ajuns deja la peste 7,8 milioane de elevi şi profesori din Europa, oferind resurse educaţionale de ultimă oră pentru a face sistemele educaţionale echitabile şi inovatoare.
Rezultatele sondajului: a arătat că 85% dintre părinţii chestionaţi cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competenţele digitale, dar doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete şi table digitale ar putea ajuta copii să înveţe la şcoală.
Accesul la instrumente digitale în şcoli variază semnificativ între ţările europene. Studenţii britanici, olandezi şi portughezi se bucură de cele mai mari rate de acces (87% - 88%), procentul scăzând la aproximativ 70% pentru studenţii maghiari, italieni şi greci.
În total, puţin peste jumătate dintre şcoli oferă predare online şi doar 59% dintre acestea oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educaţia online de acasă. În Italia şi Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educaţia online oferită de şcolile lor.
Aproape trei sferturi dintre părinţi (73%) au declarat că ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competenţelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învăţare la şcoală. Susţinerea este una puternică în Portugalia, România şi Grecia, dar substanţial mai scăzută în Olanda.
Portugalia şi România sunt ţările care susţin cel mai tare ideea ca şcolile să fie responsabile pentru dezvoltarea competenţelor digitale.
Studiul Fundaţiei Vodafone a fost lansat în contextul Anului European al Competenţelor, în care se încurajează finanţarea de proiecte de educaţie digitală în Europa, asigurarea de oportunităţi echitabile pentru tineri şi reducerea decalajului de competenţe digitale.
SkillsUpload Jr a ajuns deja la peste 7,8 milioane de elevi şi profesori din Europa, oferind resurse educaţionale de ultimă oră pentru a face sistemele educaţionale echitabile, inovatoare şi reziliente, pentru a le permite în mod activ tinerilor să modeleze lumea digitală din jurul lor.