În ultimii ani, tradiţia campaniilor de Black Friday a fost preluată şi de operatorii din turism din România, din dorinţa de a creşte gradul de ocupare în perioadele mai puţin aglomerate sau solicitate de turişti, în special la capetele sau în afara sezonului, arată un comunicat transmis redacţiei.
Potrivit unui studiu realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro, 87% dintre români au în plan să facă şi anul acesta cumpărături de Black Friday. Mai mult decât atât, 49% dintre ei spun că sunt dispuşi să achiziţioneze inclusiv un produs/serviciu pe care nu îl au neapărat în plan, dar care are un preţ atrăgător de Black Friday.
• Comportamentul consumatorilor de Black Friday
Aşa cum menţiona sursa citată anterior, românii au şi anul acesta disponibilitate pentru a face cumpărături cu ocazia zilei de Black Friday. Potrivit raportului emis de Travelminit.ro, 33.7% dintre ei îşi pregătesc din timp lista, compară preţurile şi analizează ofertele, în timp ce 33.4% susţin că fac achiziţii spontane, în funcţie de ofertele de moment.
În ceea ce priveşte încrederea pe care o au în ofertele de Black Friday, aceştia se situează în două categorii: o tabără de sceptici, care nu sunt convinşi că ofertele sunt cu adevărat reduse şi rentabile, şi o a doua tabără care e de părere că ofertele de Black Friday au reduceri semnificative, dar şi un impact pozitiv asupra consumatorilor.
Nu în ultimul rând, 50% dintre respondenţi consideră că reducerea de Black Friday ar trebui să fie peste 40% pentru a-i convinge să facă o achiziţie. 19.8% ar fi satisfăcuţi şi de o reducere de minimum 30%, în timp ce restul au optat pentru alte procente.
• Black Friday în turism: ce îşi doresc românii de la vacanţele în ţară
Atunci când vine vorba despre organizarea campaniilor de Black Friday în turism, preferinţa românilor este aproape unanimă: 97.2% dintre ei sunt de părere că ar trebui să existe mai multe oferte de Black Friday în turism.
Mai mult decât atât, pe lângă cazare, turiştii doresc şi facilităţi sau servicii suplimentare incluse în ofertele de Black Friday ale operatorilor din turism: acces la centrul SPA, demipensiune, excursii opţionale sau acces la piscina interioară.
În ceea ce priveşte destinaţiile din România populare în rândul turiştilor, zone în care aceştia doresc să găsească cele mai multe oferte de Black Friday, clasamentul este alcătuit din: destinaţiile montane (votate de 48.8% dintre respondenţi), staţiunile balneare (votate de 24.4% dintre respondenţi), marile oraşe (votate de 11.6% dintre respondenţi), dar şi de litoralul românesc (votat de 11.2% dintre respondenţi), o dovadă în plus a faptului că românii se gândesc deja la vacanţa de pe litoral din 2023 şi că sunt dispuşi de pe-acum să aloce un buget pentru a-şi rezerva un sejur accesibil de Black Friday.
• Black Friday la Travelminit.ro: 3 oferte de neratat
Pentru cei care plănuiesc să achiziţioneze un sejur de Black Friday, Travelminit informează că ofertele de Black Friday, disponibile în data de 11 noiembrie pe promotii.travelminit.ro, vor putea fi achiziţionate şi cu vouchere de vacanţă, un motiv în plus pentru a profita de oferte şi de a-ţi rezerva din timp, la preţuri accesibile, sejurul mult dorit.
Printre unităţile cu oferte de neratat de Black Friday se numără:
Hotel Spring Holiday Resort din Neptun (o reducere de 60% pentru un sejur care include cazare pentru 2 adulţi, 3 nopţi, în cameră dublă matrimonială, la preţul de 594 de lei)
Hotel Diana Resort din Băile Herculane (o reducere de 35% pentru un sejur care include cazare pentru 2 persoane, 2 nopţi în cameră dublă, mic dejun şi acces la SPA, la preţul de 630 de lei)
Septimia Resort - Hotel, Wellness & SPA din Odorheiu Secuiesc (o reducere de 44% pentru un sejur care include cazare pentru 2 persoane, 2 nopţi în cameră dublă, mic dejun şi acces la SPA, la preţul de 790 de lei).