Compania niponă "Sony" Corp., al doilea producător mondial de electronice de larg consum, va elimina 16.000 de locuri de muncă, îşi va reduce investiţiile şi va renunţa la afacerile neprofitabile, în încercarea de a-şi micşora costurile cu 1,1 miliarde de dolari pe an.
Din cei 16.000 de lucrători afectaţi de măsură, 8.000 sunt cu contract de muncă şi reprezintă aproximativ 5% din personalul global al diviziei de produse electronice. Sectorul electronicelor generează circa două treimi din vânzările "Sony".
Posturile vor fi eliminate până la sfârşitul anului fiscal 2009, care se încheie la 31 martie 2010. La finele lunii septembrie, divizia număra 160.000 de angajaţi.
În anul fiscal 2009, "Sony" va reduce investiţiile diviziei de produse electronice cu aproximativ 30% faţă de cifra programată iniţial în acest sens pe termen mediu. De asemenea, compania va amâna planurile de creştere a producţiei de televizoare LCD la uzina sa din Slovacia, din cauza scăderii cererii, şi va diminua cu aproximativ 10% numărul unităţilor sale de producţie (57 în prezent).
"Aceste iniţiative reprezintă un răspuns la modificările bruşte din mediul economic global", a anunţat compania japoneză.
Oficialii "Sony" vor face public impactul financiar al acestor măsuri în luna ianuarie, când vor anunţa rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru fiscal.
În urma măsurilor de restructurare, "Sony" aşteaptă economii anuale de 100 de miliarde de yeni.
Gigantul japonez suferă atât de pe urma aprecierii monedei naţionale (yenul), care îi reduce competitivitatea, cât şi de pe urma scăderii vânzărilor de produse electronice. Anul acesta, yenul s-a apreciat cu 21% faţă de dolar, respectiv cu 39% în raport cu euro, afectând cifra profiturilor realizate de "Sony" în afara graniţelor.
Compania a anunţat, încă din luna octombrie, când şi-a redus cu 59% estimările privind profitul net pentru anul fiscal în curs, că va fi nevoită să închidă unele uzine, să diminueze cheltuielile de capital şi să elimine locuri de muncă.